Bruges som sut

31. maj 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Bruges som sut

Hej Helen!

Har efterhånden skrevet til dig nogle gange og det har hjulpet meget, tak:-)

Tror efterhånden jeg er ved at finde ud af min lille dreng og det er bare så skønt.. Han er en glad og MEGET moden lille dreng, som er ekstremt opmærksom på alt og vil være med til alt. Der skal ske noget heletiden og hvis det ikke lige sker, blir han let utilfreds. Da han er såå opmærksom, har derfor ekstremt svært ved at finde ro hvis vi er på tur med barnevognen. Han ligger bare og kigger og vil med op, det er næsten umuligt at få ham til at sove. Det er ekstremt svært at observere hvornår han er søvning. Mit problem er at han kun kan trøstes med brystet og vil kun falde i søvn ved brystet, dag som nat.

I dagtimerne vågner han tilmed efter ca 40 min og græder, jeg ligger ham til brystet og han sover videre. Jeg har forsøgt at afskærme barnevognen, så han kan finde ro når vi er ude, så blir han sur da han ikke kan følge med. Jeg har forsøgt at lægge ham til at sove i barnevognen lige inden han sover, så han observere han bliver flyttet. Når han vågner efter 40 min er det eneste der hjælper brystet og det kan jeg jo ikke heletiden hvis vi er steder henne. Har forsøgt at trøste med sut og holde ham tæt ...

Annonce

... imens jeg vugger ham, men så er det han bliver stiktosset og brystet må frem. Da han kun kan trøstes ved brystet så er det svært for andre at sidde med ham, bliver han utilfreds vil han til moar og ammes!

Alt i alt er han en glad dreng som har behov for sin søvn for at være glad og han bliver så nemt pylret hvis det ikke sker nok og her mener jeg at der skal virkelig underholdning til, så meget at det ofte kun er os der kender ham, der kan finde ud af at underholde ham, han gider ikke alt det hygge, nusse osv som mange af dem der holder ham tror de kan med ham.

Hvordan får jeg ham til at sove uden bryst konstant og hvordan får jeg ham til at tage længere lure uden brystet hele tiden?

Og skal vi bare blive hjemme når nu han ikke kan falde til ro og sove når vi er på farten pga hans nysgerrighed?? Dur ikke til at sidde der hjemme hele dagen, så det ville jeg være ked af. For 1 måned siden, kunne han næsten sove overalt!

Tillægsspørgsmål, da han godt kan lide at blive båret rundt på skuldren og observere har jeg tænkt på om man må bruge bæreselen så han vender ud af allerede nu? Han gider nemlig ikke sidde i den når han vender ind mod brystet!

På forhånd tak:-)

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin