Brev:
Bruges som sut
31. maj 2013
Alder:
2 mdr.
Bruges som sut
Hej Helen!
Har efterhånden skrevet til dig nogle gange og det har hjulpet meget, tak:-)
Tror efterhånden jeg er ved at finde ud af min lille dreng og det er bare så skønt.. Han er en glad og MEGET moden lille dreng, som er ekstremt opmærksom på alt og vil være med til alt. Der skal ske noget heletiden og hvis det ikke lige sker, blir han let utilfreds. Da han er såå opmærksom, har derfor ekstremt svært ved at finde ro hvis vi er på tur med barnevognen. Han ligger bare og kigger og vil med op, det er næsten umuligt at få ham til at sove. Det er ekstremt svært at observere hvornår han er søvning. Mit problem er at han kun kan trøstes med brystet og vil kun falde i søvn ved brystet, dag som nat.
I dagtimerne vågner han tilmed efter ca 40 min og græder, jeg ligger ham til brystet og han sover videre. Jeg har forsøgt at afskærme barnevognen, så han kan finde ro når vi er ude, så blir han sur da han ikke kan følge med. Jeg har forsøgt at lægge ham til at sove i barnevognen lige inden han sover, så han observere han bliver flyttet. Når han vågner efter 40 min er det eneste der hjælper brystet og det kan jeg jo ikke heletiden hvis vi er steder henne. Har forsøgt at trøste med sut og holde ham tæt imens jeg vugger ham, men så er det han bliver stiktosset og brystet må frem. Da han kun kan trøstes ved brystet så er det svært for andre at sidde med ham, bliver han utilfreds vil han til moar og ammes!
Alt i alt er han en glad dreng som har behov for sin søvn for at være glad og han bliver så nemt pylret hvis det ikke sker nok og her mener jeg at der skal virkelig underholdning til, så meget at det ofte kun er os der kender ham, der kan finde ud af at underholde ham, han gider ikke alt det hygge, nusse osv som mange af dem der holder ham tror de kan med ham.
Hvordan får jeg ham til at sove uden bryst konstant og hvordan får jeg ham til at tage længere lure uden brystet hele tiden?
Og skal vi bare blive hjemme når nu han ikke kan falde til ro og sove når vi er på farten pga hans nysgerrighed?? Dur ikke til at sidde der hjemme hele dagen, så det ville jeg være ked af. For 1 måned siden, kunne han næsten sove overalt!
Tillægsspørgsmål, da han godt kan lide at blive båret rundt på skuldren og observere har jeg tænkt på om man må bruge bæreselen så han vender ud af allerede nu? Han gider nemlig ikke sidde i den når han vender ind mod brystet!
På forhånd tak:-)
Med venlig hilsen
Anja