Brev:
Værre nattesøvn
27. maj 2013
Alder:
5 mdr.
Værre nattesøvn
Hej Helen,
Jeg skrev for et par uger siden "skift i søvnrytme".
Min datter sov dårligt om natten, og du rådede mig til at prøve at indføre 3 lure om dagen. Det har jeg nu prøvet og det fungerer nogenlunde. Nogle gange bliver det til fire korte, men for det meste kun tre.
Til gengæld sover hun på ingen måde bedre om natten. Jeg kan næsten stille uret efter at hun vågner hver anden time. Jeg putter hende typisk mellem 19 og 20. Jeg har lavet en rutine med skiftning, amning, godnatsang og putning, og det går rigtig godt med at putte hende. Men hun vågner 21.30 og 00.00 og derefter hver anden time. Jeg ammer hende og hun falder i søvn igen i løbet af et par minutter, og så kan jeg lægge hende i hendes seng uden problemer igen.
Hun sover i egen seng og på eget værelse.
Hun er desuden holdt op med at bruge sut. Hun bliver sur nær jeg viser hende den. Så den kan jeg ikke bruge om natten.
Hun virker ikke super sulten om dagen, og jeg har masser af mælk, så jeg synes stadig ikke det virker som om hun ikke får nok at spise, og jeg vil stadig meget gerne amme hende fuldt ud de næste par uger.
Er der noget jeg gør forkert siden hendes søvn bliver ved med at være så dårlig? Det er to måneder det har været sådan her.
Er der noget jeg kan gøre for ar genoptage sutten?
Med venlig hilsen
Eva