Værre nattesøvn

27. maj 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Værre nattesøvn

Hej Helen,

Jeg skrev for et par uger siden "skift i søvnrytme".

Min datter sov dårligt om natten, og du rådede mig til at prøve at indføre 3 lure om dagen. Det har jeg nu prøvet og det fungerer nogenlunde. Nogle gange bliver det til fire korte, men for det meste kun tre.

Til gengæld sover hun på ingen måde bedre om natten. Jeg kan næsten stille uret efter at hun vågner hver anden time. Jeg putter hende typisk mellem 19 og 20. Jeg har lavet en rutine med skiftning, amning, godnatsang og putning, og det går rigtig godt med at putte hende. Men hun vågner 21.30 og 00.00 og derefter hver anden time. Jeg ammer hende og hun falder i søvn igen i løbet ...

Annonce

... af et par minutter, og så kan jeg lægge hende i hendes seng uden problemer igen.

Hun sover i egen seng og på eget værelse.

Hun er desuden holdt op med at bruge sut. Hun bliver sur nær jeg viser hende den. Så den kan jeg ikke bruge om natten.

Hun virker ikke super sulten om dagen, og jeg har masser af mælk, så jeg synes stadig ikke det virker som om hun ikke får nok at spise, og jeg vil stadig meget gerne amme hende fuldt ud de næste par uger.

Er der noget jeg gør forkert siden hendes søvn bliver ved med at være så dårlig? Det er to måneder det har været sådan her.

Er der noget jeg kan gøre for ar genoptage sutten?

Med venlig hilsen
Eva

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.