Vil ammes konstant

19. maj 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Vil ammes konstant

Hej Helen!

Har haft meget glæde af din brevkasse og har nu et spørgsmål til amning..

Min søn på 10 uger vil ammes konstant, vi har haft uger hvor han har taget nogle fine lure i løbet af dagen og hvor jeg ikke ammer så meget, men føler nu at jeg bliver brugt som sut igen.. Generelt er han en glad og tilfreds dreng, der tager på som han skal og trives når han er vågen. Han er meget et meget opmærksom og vågen baby.

Han kan have nogle hæftede skrigture af og til, som ofte er pga maven, jeg skal hjælpe ham af med det. Han er nogle gange god til at tage en lur på op til 3 timer i barnevognen og andre dage ammer jeg hver halve-hele time imens han sover ved mig, dette ...

Annonce

... kan stå på i flere timer hvor jeg sidder boldret til sofaen, meeeen han får sovet. Nogle gange er det ok der går 2 timer i mellem, men sjældent længere. Folk er begyndt at kommentere at de synte han spiser ofte. Men han spiser ikke ret længe ad gangen og har forsøgt med at bøvse, skifte osv ind i mellem, men det mindsker ikke antallet af amninger og min sp har ikke andre råd åbenbart!

Han faldet som regel i søvn kl 21-01.30 hver aften og fra 01.30 bliver han meget urolig, sovet dårligt og vil ammes konstant, bruger brikker hvilket gør det yderst bøvlet for mig at amme liggende om natten. Over vejer virkelig om mme ville være en bedre løsning.

Håber du har lidt råd:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København