Brev:
Vil stadig ikke ammes :-(
22. april 2013
Alder:
7 mdr.
Vil stadig ikke ammes :-(
Hej Helen
Tak for dit sidste svar. Lagde først mærke til hvor langt mit brev var blevet da jeg læste dit svar. Beklager. Skal prøve at fatte mig i korthed denne gang.
Nå, men jeg skriver til dig igen fordi problemet med at hun nægter at amme stadig ikke er løst og jeg er DYBT frustreret. Tidligere ville hun i det mindste gerne ammes om natten men også der er hun HELT afvisende nu. Når hun tilbydes brystet kaster hun sig bagover, vender hovedet og bliver dybt ulykkelig.
Jeg havde tænkt mig at amme til hun var et år, for at undgå at komme ud i alt muligt flaske sjov. Nu er jeg dog kommet til, at det er ok hvis hun ikke vil ammes, og hun så istedet får flaske. Efter at have afprøvet alle typer flasker/sutter er det dog heller ikke en mulighed. Samme scenarie udspiller sig.
Hun spiser ikke særlig meget skemad, ca 0,5-0,75 dl x 3. Drikker nu 0,75 dl vand ved hvert måltid. Er dog som en lille tørstig hund når vi tilbyder hende vand om natten eller på de andre tidspunkter hvor hun normalt bør ammes. Hun er ikke forstoppet. Hendes mave fungerer rigtig fint. Og "desværre" har jeg ikke fået menstruation. Hvis det dog bare var derfor hun ikke ville have brystet.
To ting er jeg ked af.
- at hun ikke vil amme, men fair nok :-)
- hvad er der dog sket siden hun ikke vil? jeg må da have gjort et eller andet hæsligt. Kan dog ikke se hvad det skulle være. Men det gør mig ked af at tænke på hvad der har skræmt hende sådan.
Her er hvordan de sidste dage har set ud. Når jeg skriver "%amning" er hun tilbudt, men har afvist.
torsdag morgen:
6:15 vågne, %amning, % sove videre
7:15 0,5-0,75 dl grød
7:30-08:00 lur
9:30 1xamning, lagt til lur
11:40 vågne
12:00 frokost
14-14:30 babysvøm, sov 10 min til og fra.
15:15 1xamning, + lagt til lur
17:00 vågne, aftensmad max 3/4 dl
20:00 amning + lagt til natten.
03:00 1 x amning, meget uro indtil da. Virker begyndende syg.
7:00 vågner, % amning. grød.
9:00 1xamning
9:30 lagt til lur, vågne 12:15
12:35 frokost.
14:20 1xamning, lagt til lur
16:20 vågne tp 38,4
18:00 mad, tp 38,9
19:30 2xamning
20:00 sove
03:00 1xamning. uro indtil da.
6:50 vågne. %amning. Meget uro/gråd hele natten.
7:10 grød, tp 38,6
8:45 1xamning, lagt til lur til kl.12:00
12:20 frokost.
14:45 %amning.
15:00 lur-17:20 hvor vi vækkede hende
17:45 mad
19:45 %amning
20:00 puttes, græder og græder. Får vand af kop, virker meget ivrig. + 80 ml MM på kop også.
21:00 sover
06:40 vågner. Været vågen det meste af natten og grædt. Har ikke villet ammes
07:10 spiser ivrigt grød, lidt mere end vanligt.
8:45 %amning, + lidt MM på glas. lægges til lur.
12:20 Vågne
12:30 frokost
14:45 %amning, + lidt MM på kop. lægges til lur
16:00 vågne, %amning.
17:15 aftensmad.
20:00 %amning, græder meget. Får lidt MM på kop, sover 20:45.
02:00 %amning. MM på kop.
6:40 Vågner. % amning. Har været vågen det meste af natten og grædt + meget uro.
7:10 grød
09:00 % amning, + MM på kop, lagt til lur til 12:20
Og ja nu er vi nået til mandag og mine frustrationer har nået et niveau jeg ikke troede var muligt :-(
Vi har alle været ramt af lidt sygdom herhjemme, men hendes antiparti mod amning startede inden hun blev syg. Den dag hun havde feber, ville hun dog gerne ammes, som du kan se ovenfor.
Ifht din foreslåede dagsplan kan jeg ikke få hende til at sove videre om morgenen og slet ikke når hun ikke vil ammes (nu sover hun så også længere da hun er vågen det meste af natten). Har også prøvet at tage hende op ved midnatstid for at amme hende og køre hende ind i "skema" men det vil hun ikke. Kan slet ikke få hende til at spise i søvne og hvis hun vågner, nægter hun.
Dagsplanen for mig lige nu er ikke vigtigst, men hvordan jeg får mælk i hende. Lige nu får hun MAX 2-3 dl mælk i døgnet på glas som jeg har haft malket ud.
Vi er i tvivl om vi skal nægte hende at få vand/modermælk på glas de gange hvor hun burde ammes for at "tvinge" hende til brystet. Føler bare ikke det hjælper. Hun bare græder og græder. Eller giver vi hende for meget vand? Hvad skal vi dog gøre? Hun er jo VILD med modermælken - bare den tilbydes på kop. Men det holder ikke for mig at malke ud hele tiden.
Hun bliver 8 mdr om 1 uge. Iøvrigt er hun også kun lige tilfreds til kort tid efter et måltid. Al resten af tiden er klynkende og hvinende. Vi syns hun ser ud til at være blevet slankere om maven og lårene. Tredje tand er brudt igennem.
Undskyld hvis mailen igen er blevet lidt lang, men som sagt er frustrationerne mange.
Med venlig hilsen
den frustrerede :-)