Vil stadig ikke ammes :-(

22. april 2013

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vil stadig ikke ammes :-(

Hej Helen

Tak for dit sidste svar. Lagde først mærke til hvor langt mit brev var blevet da jeg læste dit svar. Beklager. Skal prøve at fatte mig i korthed denne gang.

Nå, men jeg skriver til dig igen fordi problemet med at hun nægter at amme stadig ikke er løst og jeg er DYBT frustreret. Tidligere ville hun i det mindste gerne ammes om natten men også der er hun HELT afvisende nu. Når hun tilbydes brystet kaster hun sig bagover, vender hovedet og bliver dybt ulykkelig.

Jeg havde tænkt mig at amme til hun var et år, for at undgå at komme ud i alt muligt flaske sjov. Nu er jeg dog kommet til, at det er ok hvis hun ikke vil ammes, og hun så istedet får flaske. Efter at have afprøvet alle typer flasker/sutter er det dog heller ikke en mulighed. Samme scenarie udspiller sig.

Hun spiser ikke særlig meget skemad, ca 0,5-0,75 dl x 3. Drikker nu 0,75 dl vand ved hvert måltid. Er dog som en lille tørstig hund når vi tilbyder hende vand om natten eller på de andre tidspunkter hvor hun normalt bør ammes. Hun er ikke forstoppet. Hendes mave fungerer rigtig fint. Og "desværre" har jeg ikke fået menstruation. Hvis det dog bare var derfor hun ikke ville have brystet.

To ting er jeg ked af.
- at hun ikke vil amme, men fair nok :-)
- hvad er der dog sket siden hun ikke vil? jeg må da have gjort et eller andet hæsligt. Kan dog ikke se hvad det skulle være. Men det gør mig ked af at tænke på hvad der har skræmt hende sådan.

Her er hvordan de sidste dage har set ud. Når jeg skriver "%amning" er hun tilbudt, men har afvist.

torsdag morgen:
6:15 vågne, %amning, % sove videre
7:15 0,5-0,75 dl grød
7:30-08:00 lur
9:30 1xamning, lagt til lur
11:40 vågne
12:00 frokost
14-14:30 babysvøm, sov 10 min til og fra.
15:15 1xamning, + lagt til lur
17:00 vågne, aftensmad max 3/4 dl
20:00 amning + lagt til natten.
03:00 1 x amning, meget uro indtil da. Virker begyndende syg.
7:00 vågner, % amning. grød.
9:00 1xamning
9:30 lagt til lur, vågne 12:15
12:35 frokost.
14:20 1xamning, lagt til lur
16:20 vågne tp 38,4
18:00 mad, tp 38,9
19:30 2xamning
20:00 sove
03:00 1xamning. uro indtil da.
6:50 vågne. %amning. Meget uro/gråd hele natten.
7:10 grød, tp 38,6
8:45 1xamning, lagt til lur til kl.12:00
12:20 frokost.

Annonce

... %amning.
15:00 lur-17:20 hvor vi vækkede hende
17:45 mad
19:45 %amning
20:00 puttes, græder og græder. Får vand af kop, virker meget ivrig. + 80 ml MM på kop også.
21:00 sover
06:40 vågner. Været vågen det meste af natten og grædt. Har ikke villet ammes
07:10 spiser ivrigt grød, lidt mere end vanligt.
8:45 %amning, + lidt MM på glas. lægges til lur.
12:20 Vågne
12:30 frokost
14:45 %amning, + lidt MM på kop. lægges til lur
16:00 vågne, %amning.
17:15 aftensmad.
20:00 %amning, græder meget. Får lidt MM på kop, sover 20:45.
02:00 %amning. MM på kop.
6:40 Vågner. % amning. Har været vågen det meste af natten og grædt + meget uro.
7:10 grød
09:00 % amning, + MM på kop, lagt til lur til 12:20
Og ja nu er vi nået til mandag og mine frustrationer har nået et niveau jeg ikke troede var muligt :-(

Vi har alle været ramt af lidt sygdom herhjemme, men hendes antiparti mod amning startede inden hun blev syg. Den dag hun havde feber, ville hun dog gerne ammes, som du kan se ovenfor.

Ifht din foreslåede dagsplan kan jeg ikke få hende til at sove videre om morgenen og slet ikke når hun ikke vil ammes (nu sover hun så også længere da hun er vågen det meste af natten). Har også prøvet at tage hende op ved midnatstid for at amme hende og køre hende ind i "skema" men det vil hun ikke. Kan slet ikke få hende til at spise i søvne og hvis hun vågner, nægter hun.

Dagsplanen for mig lige nu er ikke vigtigst, men hvordan jeg får mælk i hende. Lige nu får hun MAX 2-3 dl mælk i døgnet på glas som jeg har haft malket ud.

Vi er i tvivl om vi skal nægte hende at få vand/modermælk på glas de gange hvor hun burde ammes for at "tvinge" hende til brystet. Føler bare ikke det hjælper. Hun bare græder og græder. Eller giver vi hende for meget vand? Hvad skal vi dog gøre? Hun er jo VILD med modermælken - bare den tilbydes på kop. Men det holder ikke for mig at malke ud hele tiden.

Hun bliver 8 mdr om 1 uge. Iøvrigt er hun også kun lige tilfreds til kort tid efter et måltid. Al resten af tiden er klynkende og hvinende. Vi syns hun ser ud til at være blevet slankere om maven og lårene. Tredje tand er brudt igennem.
Undskyld hvis mailen igen er blevet lidt lang, men som sagt er frustrationerne mange.

Med venlig hilsen
den frustrerede :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine