Amning og pasning af far

9. april 2013

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Amning og pasning af far

Hej Helen

Tusind tak for dine tidligere svar - det er helt fantastisk så brugbare svar du giver!

Jeg spurgte i mit sidste brev hvordan farmand kan tage noget mere over, så jeg blandt andet kan gå til sport om aftenen eller hygge lidt med mine veninder i ny og næ.

Når vores dreng bliver passet af hans far, går det bare rigtig rigtig godt indtil han skal i seng. Han plejer som regel gerne, at ville spise 150 ml. MME. (Han får kun MME når han skal passes, eller nogle gange til nat). Men når far så skal lægge ham i seng, så begynder at græde efter 10 min. Nogle gange så meget, at han bliver helt utrøstelig og jeg bliver nødt til at komme hjem. Vores spørgsmål er hvor grænsen skal ...

Annonce

... gå for hans gråd - skal jeg komme hjem når han bliver helt ude af den, eller skal far prøve at trøste ham, selvom han måske græder en time måske? Kan det skade ham, at han græder så meget når jeg ikke er der?

Om en måned skal han passes af bedsteforældrene natten over for første gang - hvad gør vi, hvis han bare græder og græder hos dem - skal vi køre hjem til ham så vi er der, eller kan bedsteforældrene sagtens give ham den nærhed han har brug for, selvom han er meget ked af det?

Hvor meget mælk skal min dreng ca. have nu i en alder af næsten 6 mdr.? Han vågner nemlig stadig nogle gange om natten - det kan være meget frustrerende, at han ikke snart sover igennem.

Hilsen
Janni

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os