Brev:
Amning og pasning af far
9. april 2013
Alder:
6 mdr.
Amning og pasning af far
Hej Helen
Tusind tak for dine tidligere svar - det er helt fantastisk så brugbare svar du giver!
Jeg spurgte i mit sidste brev hvordan farmand kan tage noget mere over, så jeg blandt andet kan gå til sport om aftenen eller hygge lidt med mine veninder i ny og næ.
Når vores dreng bliver passet af hans far, går det bare rigtig rigtig godt indtil han skal i seng. Han plejer som regel gerne, at ville spise 150 ml. MME. (Han får kun MME når han skal passes, eller nogle gange til nat). Men når far så skal lægge ham i seng, så begynder at græde efter 10 min. Nogle gange så meget, at han bliver helt utrøstelig og jeg bliver nødt til at komme hjem. Vores spørgsmål er hvor grænsen skal gå for hans gråd - skal jeg komme hjem når han bliver helt ude af den, eller skal far prøve at trøste ham, selvom han måske græder en time måske? Kan det skade ham, at han græder så meget når jeg ikke er der?
Om en måned skal han passes af bedsteforældrene natten over for første gang - hvad gør vi, hvis han bare græder og græder hos dem - skal vi køre hjem til ham så vi er der, eller kan bedsteforældrene sagtens give ham den nærhed han har brug for, selvom han er meget ked af det?
Hvor meget mælk skal min dreng ca. have nu i en alder af næsten 6 mdr.? Han vågner nemlig stadig nogle gange om natten - det kan være meget frustrerende, at han ikke snart sover igennem.
Hilsen
Janni