Gråd ifm. amning

8. april 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Gråd ifm. amning

Hej Helen

Den sidste uges tid er vores søn på 2 mdr. begyndt at være utilfreds, når jeg ammer ham.

Han blev født den 2/2 og vejede da 3638 g og nu har han lige rundet de 6000 g, så han tager fint på. Og det er også klart mit indtryk, at jeg har nok mælk.

Oftest er han fint tilfreds i starten i amningen, men når der er gået lidt tid, så bliver han utilfreds og suger måske tre gange, tager hovedet væk fra brystet, vræler en gang og griber kraftigt fat i brystet igen som om han er meget sulten - og det gentager sig så og hvis jeg ikke kan få ham til at falde til ro, tager jeg ham fra brystet, men det er som om han også er utilfreds med det. Om natten er der så godt som aldrig noget.

Som oftest sprøjter mælken stadig ud af mit bryst, når jeg klemmer på det efter han er blevet sur og taget fra.

Jeg har forsøgt flere ...

Annonce

... ting:

- malke ud efter han er taget fra brystet - så spiste han fint 30 ml. (Det var det jeg havde malket ud)

- tage ham fra med det samme han bliver sur og lave noget andet - virker ofte fint og det får mig til at tro han måske bare ikke er mere sulten....

- give ham det modsatte bryst - det virker nogle gange, men langt fra altid

- tage ham fra for at bøvse og se om der er noget der klemmer - det kan hjælpe engang imellem

Men der er stadig mange gange, hvor jeg bare ikke kan finde ud af hvad problemet er og hvorfor han bliver så utilfreds. Er det mon fordi der er for meget/ for lidt mælk, han ikke er mere sulten (men bare har svært ved at afvise brystet), han er blevet for træt eller måske noget helt andet.

Håber du kan hjælpe med et bud på hvad jeg kan forsøge. Jeg vil så gerne gøre ammestunderne hyggelige.

Hilsen Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor