Brev:
Gråd ifm. amning
8. april 2013
Alder:
2 mdr.
Gråd ifm. amning
Hej Helen
Den sidste uges tid er vores søn på 2 mdr. begyndt at være utilfreds, når jeg ammer ham.
Han blev født den 2/2 og vejede da 3638 g og nu har han lige rundet de 6000 g, så han tager fint på. Og det er også klart mit indtryk, at jeg har nok mælk.
Oftest er han fint tilfreds i starten i amningen, men når der er gået lidt tid, så bliver han utilfreds og suger måske tre gange, tager hovedet væk fra brystet, vræler en gang og griber kraftigt fat i brystet igen som om han er meget sulten - og det gentager sig så og hvis jeg ikke kan få ham til at falde til ro, tager jeg ham fra brystet, men det er som om han også er utilfreds med det. Om natten er der så godt som aldrig noget.
Som oftest sprøjter mælken stadig ud af mit bryst, når jeg klemmer på det efter han er blevet sur og taget fra.
Jeg har forsøgt flere ting:
- malke ud efter han er taget fra brystet - så spiste han fint 30 ml. (Det var det jeg havde malket ud)
- tage ham fra med det samme han bliver sur og lave noget andet - virker ofte fint og det får mig til at tro han måske bare ikke er mere sulten....
- give ham det modsatte bryst - det virker nogle gange, men langt fra altid
- tage ham fra for at bøvse og se om der er noget der klemmer - det kan hjælpe engang imellem
Men der er stadig mange gange, hvor jeg bare ikke kan finde ud af hvad problemet er og hvorfor han bliver så utilfreds. Er det mon fordi der er for meget/ for lidt mælk, han ikke er mere sulten (men bare har svært ved at afvise brystet), han er blevet for træt eller måske noget helt andet.
Håber du kan hjælpe med et bud på hvad jeg kan forsøge. Jeg vil så gerne gøre ammestunderne hyggelige.
Hilsen Maria