Brev:
Brystmælk og modermælkserstatning
6. april 2013
Alder:
7 mdr.
Brystmælk og modermælkserstatning
Hej Helen
Nu er Olivia 7,5 mdr. gammel og bliver udover skemaden stadig ammet.
Nu går mit spørgsmå på om brystmælken vil forsvinde hvis jeg ikke malker ud?
Om hun vil have MME i sutteflaske og om det vil give hende forstoppelse? Hun døjer ofte med forstoppelse efter vi er begyndt med skemad.
Jeg vil jo gerne kunne amme så længe som muligt, da jeg synes det er dejligt med den kontakt der er til Olivia under amningen. Jeg bruger MME (uden laktose) i grød.
Indtil nu har jeg sat en malkemaskine på det andet bryst om morgenen når jeg ammer og af og til under andre amninger også, for at der bliver malket nok mælk ud til hende til når jeg er på arbejde.
Jeg har gjort dette fra hun var 5,5 mdr. Men synes det kan være lidt stressende at skal have malket nok ud. Hun drikker jo mere og mere ad gangen men færre gange om dagen og der er jo mange andre gøremål i løbet af dagen derhjemme + vil jo gerne lege med hende og gå lange ture med hende og hunden også.
Det skal siges at jeg sagtens kan malke ud på arbejdet, men mængden er ikke så stor som tidligere. Herudover er jeg ved at få nogle mærker over begge bryster, hård hud/forbrændinger af at malke ud med hånden. Malkemaskinen tager for lang tid om at malke ud og larmer for meget til at kunne bruges på arbejdet.
Glæder mig til at høre fra dig.
Venligst
Birgitte