Brystmælk og modermælkserstatning

6. april 2013

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Brystmælk og modermælkserstatning

Hej Helen

Nu er Olivia 7,5 mdr. gammel og bliver udover skemaden stadig ammet.

Nu går mit spørgsmå på om brystmælken vil forsvinde hvis jeg ikke malker ud?
Om hun vil have MME i sutteflaske og om det vil give hende forstoppelse? Hun døjer ofte med forstoppelse efter vi er begyndt med skemad.

Jeg vil jo gerne kunne amme så længe som muligt, da jeg synes det er dejligt med den kontakt der er til Olivia under amningen. Jeg bruger MME (uden laktose) i grød.

Indtil nu har jeg sat en malkemaskine på det andet bryst om morgenen når jeg ammer og af og til under andre amninger også, for at der bliver malket nok mælk ud til hende til når jeg er på ...

Annonce

... arbejde.

Jeg har gjort dette fra hun var 5,5 mdr. Men synes det kan være lidt stressende at skal have malket nok ud. Hun drikker jo mere og mere ad gangen men færre gange om dagen og der er jo mange andre gøremål i løbet af dagen derhjemme + vil jo gerne lege med hende og gå lange ture med hende og hunden også.

Det skal siges at jeg sagtens kan malke ud på arbejdet, men mængden er ikke så stor som tidligere. Herudover er jeg ved at få nogle mærker over begge bryster, hård hud/forbrændinger af at malke ud med hånden. Malkemaskinen tager for lang tid om at malke ud og larmer for meget til at kunne bruges på arbejdet.

Glæder mig til at høre fra dig.

Venligst
Birgitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig