Brev:
Hvordan stopper man amning? Og opstart i vuggestue
2. april 2013
Alder:
8 mdr.
Hvordan stopper man amning? Og opstart i vuggestue
Kære Helen
Jeg vil gerne høre dig om lidt råd til at stoppe amning.
Min datter er nu 8 måneder. Hun har fået tænder og er begyndt at bide mig rigtig hårdt under amning. Nogle gange "for sjov"- hun napper og kigger smilende op på mig, og nogle gange tilfældigt (i søvne). Det er ikke særlig rart og jeg vil derfor rigtig gerne stoppe med amningen. Jeg ammer pt før middagsluren, når jeg lægger hende i seng og minimum 1-2 gange om natten (nogle perioder oftere fordi hun hat været meget urolig). Vi har aldrig kunne få hende til at drikke mælk af flaske trods mange forsøg. Hun vil sjovt nok gerne drikke vand af flaske.
Jeg tænker at step 1 er at droppe amning om dagen, da det er her hendes bid er værst - hvordan gør jeg? Har givet mælk af kop men hun drikker max svarende til et snapseglas og det er langt fra nok til at gøre hende mæt til den lange lur. Måske har du nogle fif?
Et andet spørgsmål: vi har fået pasningssplads om en måned - dvs der er hun 9 måneder. Er det for tidligt? Hun er stadig meget mor/far syg. Er der noget man kan gøre op til for at gøre indkøringen nemmere for hende?
Med venlig hilsen
Kristine