Brev:
Stop natamning del 3
11. marts 2013
Alder:
9 mdr.
Stop natamning del 3
Hej igen Helen.
Der er nu gået en uge siden sidst, hvor du anbefalede os at lade mig selv - og ikke far - sove ved Katrine når hun skal vænnes fra brystet om natten. Og det går faktisk rigtig godt. Jeg ligger i sengen (hun ligger på sin egen madras i en 3længet tremmeseng, der er sat helt ind ti min seng) og ammer hende. Jeg er meget obs på at lirke brystet ud inden hun sover helt, men nogle gange er jeg selv faldet i søvn, så der er det nok glippet!? Hun sover kl ca 20. Og når hun så melder sig igen ved 24-01 tiden, ammer jeg hende igen liggende og i søvne.
I løbet af natten søger hun så brystet 2-3 gange. Her får hun ikk bryster. I stedet putter jeg mig helt ind til hende, aer hende over over og ryggen, siger schyy og så sover hun igen relativt hurtigt. Men hvornår er hun gammel nok til at undvære denne midnats amning? Hun vågner kl ca 6.30 og er glad og frisk til at stå op og spise havregrød :-) Amning inden formiddagsluren er taget væk. Så hun blir nyligt ammet igen efter frokost ved 11-12 tiden, så det passer med middagsluren og igen 1-2 gange om eftermiddagen, hvor hun søger meget og så til puttetid og til sidst omkring midnat. Alt i alt 4-5 gange!
Mit næste spørgsmål er, hvordan vi kommer herfra og videre mod helt at stoppe med at amme? Om en måned skal jeg nemlig være hjemmefra et helt døgn, og tænker jeg skal være færdig med at amme til den tid, eller hvad???
Kærlig hilsen
Lotte