Brev:
Stoppe natamning - 9 mdr. Part II
5. marts 2013
Alder:
9 mdr.
Stoppe natamning - 9 mdr. Part II
Kære Helen
Tak for dit hurtige og grundige svar. Vi har fulgt din "dagsorden" og gode forslag til punkt og prikke i dag og det er gået rigtig godt.
Kl 6 ammede jeg Katrine liggende i sengen, hvorefter jeg stod op. Katrine sov videre til kl 7.30. Så spiste vi havregrød og kl 9 puttede jeg hende i barnevognen, hvor hun sov 2 timer. Kl ca 12 spiste vi rugbrød med forskelligt pålæg, lidt frugt og vand i kop. Vi legede lidt og kl 13 ammede jeg hende og puttede hende i barnevogn, hvor hun igen sov 2 timer. Kl 15.30 fik vi en bolle, lidt frugt og vand og legede til kl 18 hvor vi spiste aftensmad. Hun fik ingen powernap sidst på eftermiddagen, så kl 19 var hun træt. Jeg gjorde hende klar til natten og kl 19.30 lå vi i sengen, hvor vi læste godnatbogen og jeg ammede hende. 19.45 sov hun.
Siden har Farmand så taget over. Efter en time vågnede hun og ville die. Farmand lagde sig ved hende, aede og holdt om hende. Hun skreg og spændte sig i flitsbue knap en halv time, indtil hun faldt i søvn af "udmattelse". Så sov hun ca 45 min, ville die. Farmand lagde sig igen ved hende, aede og puttede hende ind til sig. Her var hun kun vred ca 10 min. Nu er det så ved at være 3 timer siden jeg ammede hende, så hun skal snart ammes godt af inden natten. Skal jeg tage hende op/ligge hende til i søvne?
Hun er altså virkelig insisterede på at blive ammet/soves med brystet i munden. Og det er jo forståeligt ok. Men er det stadig måden at gøre det på?? ? Det ender jo faktisk med, at hun græder/skriger sig i søvn, selvom hun er i sin fars trygge og beroligende favn!?
Det bliver mærkeligt ikke at skal være den der trøster/giver hende tryghed og nærhed i nat!?!
Med kærlig hilsen
Lotte