Stoppe natamning - 9 mdr. Part II

5. marts 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Stoppe natamning - 9 mdr. Part II

Kære Helen

Tak for dit hurtige og grundige svar. Vi har fulgt din "dagsorden" og gode forslag til punkt og prikke i dag og det er gået rigtig godt.

Kl 6 ammede jeg Katrine liggende i sengen, hvorefter jeg stod op. Katrine sov videre til kl 7.30. Så spiste vi havregrød og kl 9 puttede jeg hende i barnevognen, hvor hun sov 2 timer. Kl ca 12 spiste vi rugbrød med forskelligt pålæg, lidt frugt og vand i kop. Vi legede lidt og kl 13 ammede jeg hende og puttede hende i barnevogn, hvor hun igen sov 2 timer. Kl 15.30 fik vi en bolle, lidt frugt og vand og legede til kl 18 hvor vi spiste aftensmad. Hun fik ingen powernap sidst på eftermiddagen, så kl 19 var hun træt. Jeg gjorde hende klar til natten og kl 19.30 lå vi i sengen, hvor vi læste godnatbogen og jeg ammede hende. 19.45 sov hun.

Siden har Farmand så taget over. Efter en time ...

Annonce

... vågnede hun og ville die. Farmand lagde sig ved hende, aede og holdt om hende. Hun skreg og spændte sig i flitsbue knap en halv time, indtil hun faldt i søvn af "udmattelse". Så sov hun ca 45 min, ville die. Farmand lagde sig igen ved hende, aede og puttede hende ind til sig. Her var hun kun vred ca 10 min. Nu er det så ved at være 3 timer siden jeg ammede hende, så hun skal snart ammes godt af inden natten. Skal jeg tage hende op/ligge hende til i søvne?

Hun er altså virkelig insisterede på at blive ammet/soves med brystet i munden. Og det er jo forståeligt ok. Men er det stadig måden at gøre det på?? ? Det ender jo faktisk med, at hun græder/skriger sig i søvn, selvom hun er i sin fars trygge og beroligende favn!?

Det bliver mærkeligt ikke at skal være den der trøster/giver hende tryghed og nærhed i nat!?!

Med kærlig hilsen
Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika