Brev:
Spiser hver anden time natten lang, må man skære ned på amningen? Part II
28. februar 2013
Alder:
6 mdr.
Hej Helen,
Tak for dit svar på mit senest brev. Jeg har dog stadig lige et par spørgsmål, som jeg mangler svar på eller vejledning til.
Du anbefaler, at Mathilde på 6 mdr. ammes 6 gange i døgnet, hvilket jeg forsøger. Men det er som om, hun ikke længere er så interesseret i brystet og spiser meget kortvarigt - også selvom jeg har skruet lidt ned for skemaden. Hvad kan jeg gøre, for at få mere mælk i hende, når hun ikke vil tage flaske og jeg ikke kan lokke hende til at spise mere ved mig?
Hele denne uge har hun også fået for vane kun at ville sove 30 min af gangen om dagen, og selvom jeg går tur med hende i op til 1,5 time så falder hun ikke i søvn igen. Hun er pylret og træt dagen igennem, men jeg kan ikke få hende til at sove mere... Hvordan får jeg hende ud af denne spiral igen? Det er alt for hårdt at blive vækket hver time om natten, og så heller ikke få nogle pauser i løbet af dagen. Det holder jeg ikke til, så noget skal ser ske.
Mvh. den stadig meget trætte mor.