Brev:
Afhængig af bryst
17. februar 2013
Alder:
5 mdr.
Afhængig af bryst
Hej Helen
Nu har jeg brug for endnu et råd :-)
Min lille dreng er nu lidt over 5 mdr og han er mildest talt afhængig af mit bryst om aftenen.
Jeg har skrevet før om nogle søvnproblemer og det er lykkedes mig at få ham vænnet til barnevognen. Så nu vågner vi ca 7.30-8 og så er han allerede træt igen ved en 8.30-9 tiden og her går jeg så en tur med ham. Den sidste uge tid har han sovet alt i mellem 45 min til 1.1/2 time.
Så får han grød når han vågner ved en 11-11.30 tiden og vand af kop.
Han bliver hurtigt træt igen, så omkring 12 går jeg igen en tur med ham og her sover han også alt i mellem 45 min til 1.1/2 time.
Når han så vågner er kl. ca 13.30-14 og så leger vi lidt og tumler rundt osv, men allerede efter en halv til en hel time, er han træt igen. Her ligger jeg mig nogle gange med ham eller også ammes han i søvn.
Omkring kl.17.30-18 får han grøntsagsmos og vand af kop og så er han træt igen og det er så her den går galt. Når aftenen træder ind, så vil han kun være hos mig og sove ved mit bryst.
Og det er fra ca.18.30 og så hele natten i gennem. Og han sover kun med mit bryst i munden. Jeg kan ikke fjerne det eller erstatte det med sut, for han vågner med det samme.
Jeg har prøvet at amme ham i søvn og så fjerne bryster lige inden han falder i søvn, men også her vågner han helt op og bliver møj hysterisk og han helmer ikke, før han har brystet i munden igen. Det er så hårdt for mig og mit bryst og ikke nok med det, så kan han vågne 5-6-7 gange om natten og vil have mad og her sjat spiser han bare. Tit når han vågner, så sutter han kun i 2 min og falder i søvn igen. Men stadig slipper han ikke mit bryst og vågner hvis jeg fjerner det.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal ændre på det, for hverken ham eller jeg sover godt.
Jeg begynder at været ret mærket af manglende søvn pga at det har været sådan i snart 6 mdr.
Har du et godt råd til det?
Pt søger han også mit bryst RIGTIG meget i forhold til hvad han plejer.
Har du nogle idéer til, hvad det skyldes?
Jeg har også erhvervet mig din bog om gråd og begynder at mistænke lidt at min dreng kan være High Need .. Hvordan tackler jeg det bedst og kan det være derfor at han kun vil sove med mit bryst i munden?
Med venlig hilsen
Brandi