Afhængig af bryst

17. februar 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Afhængig af bryst

Hej Helen

Nu har jeg brug for endnu et råd :-)

Min lille dreng er nu lidt over 5 mdr og han er mildest talt afhængig af mit bryst om aftenen.

Jeg har skrevet før om nogle søvnproblemer og det er lykkedes mig at få ham vænnet til barnevognen. Så nu vågner vi ca 7.30-8 og så er han allerede træt igen ved en 8.30-9 tiden og her går jeg så en tur med ham. Den sidste uge tid har han sovet alt i mellem 45 min til 1.1/2 time.

Så får han grød når han vågner ved en 11-11.30 tiden og vand af kop.
Han bliver hurtigt træt igen, så omkring 12 går jeg igen en tur med ham og her sover han også alt i mellem 45 min til 1.1/2 time.

Når han så vågner er kl. ca 13.30-14 og så leger vi lidt og tumler rundt osv, men allerede efter en halv til en hel time, er han træt igen. Her ligger jeg mig nogle gange med ham eller også ammes han i søvn.

Omkring kl.17.30-18 får han grøntsagsmos og vand af kop og så er han træt igen og det er så her den går galt. Når aftenen træder ind, så vil han kun være hos mig og sove ved mit bryst.
Og det er fra ca.18.30 og så hele natten i gennem. Og han sover kun med mit bryst i ...

Annonce

... munden. Jeg kan ikke fjerne det eller erstatte det med sut, for han vågner med det samme.

Jeg har prøvet at amme ham i søvn og så fjerne bryster lige inden han falder i søvn, men også her vågner han helt op og bliver møj hysterisk og han helmer ikke, før han har brystet i munden igen. Det er så hårdt for mig og mit bryst og ikke nok med det, så kan han vågne 5-6-7 gange om natten og vil have mad og her sjat spiser han bare. Tit når han vågner, så sutter han kun i 2 min og falder i søvn igen. Men stadig slipper han ikke mit bryst og vågner hvis jeg fjerner det.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal ændre på det, for hverken ham eller jeg sover godt.
Jeg begynder at været ret mærket af manglende søvn pga at det har været sådan i snart 6 mdr.
Har du et godt råd til det?

Pt søger han også mit bryst RIGTIG meget i forhold til hvad han plejer.
Har du nogle idéer til, hvad det skyldes?

Jeg har også erhvervet mig din bog om gråd og begynder at mistænke lidt at min dreng kan være High Need .. Hvordan tackler jeg det bedst og kan det være derfor at han kun vil sove med mit bryst i munden?

Med venlig hilsen
Brandi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.