Antal amninger?

4. februar 2013

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Antal amninger?

Kære Helen

Tak for dit forrige råd ang dagsplan - det fungerer super godt og vi kan nu putte vores datter kl 20 hver aften. Skønt!:-)

Jeg har lige et tillægs spørgsmål til dagsplanen, nemlig hvor mange gange jeg ca bør amme. Indtil nu har jeg ammet hende hver gang hun vågner fra en lur da det oftest er her hun koncentrerer sig bedst/ drikker mest. Men jeg oplever mere og mere at hun ikke vil ammes om dagen - tilgengæld vågner hun oftere om natten hvor hun ammer rigtig længe ad gangen (drikker meget så det er ikke kun hygge)

6.30-7 vågner, her vil hun ikke tage imod bryst. Vi ligger lidt i sengen og hygger
7.30 Vi står op og hun spiser god portion grød
9 Ammer hende før første lur, ikke altid hun gider
10 Vågner efter ca 1 times lur og ammes
11. Kan spise ...

Annonce

... frokost grød allerede 30-60 min efter amning uden problemer
13 Ammer inden eftermiddagslur, ikke altid hun gider ret meget
15:Sover måske 2 timer og vil gerne ammes når hun vågner
17 Ammer igen inden eftermiddags powernap
18 ammer når hun vågner men ikke altid hun gider
18.30 allerede sulten og spiser god portion grød, den største på hele dagen
19.30-20 ammer fra begge bryster og putter

22.30-23.30 vågner og ammes

Vågner nogle gange allerede kl 1 og er begyndt bare at give sut. ammes kl 3 og kl 5/6 tiden

Så mit spørgsmål ifht din dagsplan (også ref din bog): skal jeg droppe amningerne når hun vågner fra lure? Den eneste grund til jeg fastholder dem er at jeg bliver bekymret for om hun får nok mælk i løbet af dagen da hun er meeeget glad for at spise grød:-)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København