Brev:
Antal amninger?
4. februar 2013
Alder:
6 mdr.
Antal amninger?
Kære Helen
Tak for dit forrige råd ang dagsplan - det fungerer super godt og vi kan nu putte vores datter kl 20 hver aften. Skønt!:-)
Jeg har lige et tillægs spørgsmål til dagsplanen, nemlig hvor mange gange jeg ca bør amme. Indtil nu har jeg ammet hende hver gang hun vågner fra en lur da det oftest er her hun koncentrerer sig bedst/ drikker mest. Men jeg oplever mere og mere at hun ikke vil ammes om dagen - tilgengæld vågner hun oftere om natten hvor hun ammer rigtig længe ad gangen (drikker meget så det er ikke kun hygge)
6.30-7 vågner, her vil hun ikke tage imod bryst. Vi ligger lidt i sengen og hygger
7.30 Vi står op og hun spiser god portion grød
9 Ammer hende før første lur, ikke altid hun gider
10 Vågner efter ca 1 times lur og ammes
11. Kan spise frokost grød allerede 30-60 min efter amning uden problemer
13 Ammer inden eftermiddagslur, ikke altid hun gider ret meget
15:Sover måske 2 timer og vil gerne ammes når hun vågner
17 Ammer igen inden eftermiddags powernap
18 ammer når hun vågner men ikke altid hun gider
18.30 allerede sulten og spiser god portion grød, den største på hele dagen
19.30-20 ammer fra begge bryster og putter
22.30-23.30 vågner og ammes
Vågner nogle gange allerede kl 1 og er begyndt bare at give sut. ammes kl 3 og kl 5/6 tiden
Så mit spørgsmål ifht din dagsplan (også ref din bog): skal jeg droppe amningerne når hun vågner fra lure? Den eneste grund til jeg fastholder dem er at jeg bliver bekymret for om hun får nok mælk i løbet af dagen da hun er meeeget glad for at spise grød:-)
Hilsen