Brev:
Amning midt på dagen?
2. februar 2013
Alder:
8 mdr.
Amning midt på dagen?
Hej Helen.
Tusind tak for dine råd. Jeg ved ikke, hvad der gjorde det, men samme weekend, som vi fik dit svar, begyndte vores dreng endelig at spise skemad. Faderen valgte at lave havregrød af 1 dl mme og 1 dl sødmælk, og så ville han pludselig gerne have det :-)
Samtidig kom der endelig gang i maven, da vi skiftede til movicol. Så nu spiser han alt hvad vi serverer. Morgengrød, grønsagsmos, godnatgrød osv. Store portioner 1-2 dl. Det er bare så dejligt....
Helt automatisk begyndte han også at sove bedre, og melder sig nu kun 1 gang om natten. Jeg ammer ham ikke kl 23, men når han selv melder sig, og det gør han i mellem 2 og 5. Så nu får han de 3 gange han skal have i døgnet.
Mit spørgsmål går på, hvad jeg gør med amningen midt på dagen, når han starter i dagpleje på mandag. Her spiser de omkring kl 11 og bliver puttet umiddelbart efter. Han tager ikke flaske og har aldrig gjort det, så det virker lidt fjollet at begynde nu. Skal vi bare droppe den amning eller flytte den til et andet tidspunkt? Eller vil han selv begynde at melde sig to gange om natten igen? Det håber jeg ikke....
Glæder mig til at høre fra dig.