Bider under amning

25. januar 2013

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Bider under amning

Hej Helen

Min søn har fået sin 3. tand for lidt over en uge siden. Det er spændende for ham. Han gnaver sin bidegiraf, legetøj og andet. Altsammen helt ok :) han skærer også tænder, men det håber jeg, at han snart stopper med.

Der er desværre også sket det, at han er begyndt at bide hårdt i mine brystvorter, når jeg ammer ham.
Jeg har prøvet at sige ”nej” lidt bestemt, når han gør det. Det resulterer i en meget forskrækket og ulykkelig dreng, som græder med tårer og det hele.
Han er en meget mild, smilende og glad dreng, så jeg ser ham sjældent sådan.

Jeg hæver ikke stemmen eller ”skælder ud”. Jeg rynker dog brynene. Jeg bevæger mig måske også, da jeg selvfølgelig bliver lidt forskrækket. Det gør jo ret ondt.

Min søn elsker brystet. Han ...

Annonce

... nærmest hviner af fryd, når han ser det! Jeg har det fint nok med at amme, og kan godt forestille mig at fortsætte til han bliver 12 måneder. Men min søn er dog klart den mest begejstrede af os 2 :)

Min ældste søn sagde selv fra da han var 9,5 måneder (jeg havde tænkt, at han skulle fortsætte til 12 måneder). Så han havde også fået 6-8 tænder på det tidspunkt. Men da han begyndt at bide (da han var 7 måneder), kunne jeg stoppe det med et ”nej”. Han reagerede slet ikke så voldsomt.

Hvad kan jeg gøre for at mindske bideriet? Mine brystvorter er ømme, og jeg frygter lidt næste amning.

Jeg vil lige nævne, at jeg ammer eftermiddag, aften, sen aften og tidlig morgen (kl. 3/4). Han bider aldrig ved amningen tidlig morgen.

Venlig hilsen
Mor med bidemærker

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin