Brev:
Amme-nedtrapning
17. januar 2013
Alder:
10 mdr.
Amme-nedtrapning
Hej Helen
Jeg skriver vedr amning af vores næsten 10 mdr gamle søn. Vi var så småt ved at trappe ned, men så fik han en virus og det eneste, han ville spise var ved brystet, så der tog vi et skridt tilbage. Han ammes derfor nu:
Kl 9 inden morgenlur
KL 14 inden eftermiddagslur
KL. 19 når han puttes
Ca midnat
Og så igen tidlig morgen, hvor han ligger og ammer/sover i vores eng fra ca 4.30 - 6.
Nu skal jeg tilbage på job og far skal på barsel, så vi bliver nød til at skære de to dag-amninger væk. Nogle råd til hvordan vi gør det udover at give ham grød og en bolle, så han får stimuleret munden inden han skal sove? Vi giver ham også sut og klud, men han er ikke særlig interesseret.
Er de tre aften/nat-amninger ok ift hans alder?
Jeg har læst flere af dine svar, hvor du anbefaler at man indfører godnatgrød som en del af putte-ritualet. Måske det er et dumt spørgsmål, men hvad så med tand-børstningen?? Pt. giver vi ham grød, børster tænder og går så ind i hans værelse, hvor vi begynder putte-ritualet.
Vi ser frem yil at høre dine råd vedr amning.
Bedste hilsner
I og A