Brev:
Amning - 8 måneder
17. januar 2013
Alder:
8 mdr.
Amning - 8 måneder
Kære Helen.
Så er jeg vendt tilbage til din side :) Valdemar er blevet storebror til William på 8,5 mdr og selvom man er andengangsmor, føles det til tider som om alt er nyt.
Min mail handler om amningen af William, som har kørt perfekt siden han blev født. Jeg ved fra din bog om kost til børn, at han i hans alder sagtens kan nøjes med tre amninger i døgnet, men jeg er i tvivl hvilken af de fire han får nu jeg skal fjerne.
Her får du lige en beskrivelse af hans døgnrytme, som er den han oftest følger.
6.30: vågner
7.00: grød (trekornsgrød, havregrød, øllebrød eller boghvedegrød af gryn) og vand.
9.00: frugtmos, frugtstykker og vand
9:30 formiddagslur (sover 1,5-2 timer)
11.30/12.00: grøntsagsmos med mme, bondebrøds ryttere med pålæg, grøntsagsstyker og vand. Ammes efterfølgende
14.00: eftermiddagslur (sover 1-1,5 time)
15.30: grød eller tykmælk og vand.
17.30: aftensmad, næsten det samme som os andre
19.00: ammes i stuen eller soveværelset og bliver puttet i sin seng på sit værelse.
23-06: ammes ofte to gange i denne periode, men få gange har han nøjes med en (ofte lægger amningerne omkring kl 23/01 og 4/6)
Han er desuden i trivsel og udvikler sig fint på alle områder :)
Jeg har læst i dine besvarelser i andre breve, at det ofte er middagsamningen man fjerner først, men hvad nu hvis han selv er ved at regulere sin natteamning til kun en gang, får han så ikke for lidt??
På den anden side har jeg ikke lyst til at "tvinge" ham til kun en amning om natten, hvis han har brug for to. Min nattesøvn er simpelthen for precious og i forvejen har vi af og til nogle hårde nætter hvor vi skiftes til at rende inde ved ham hele tiden.
Skal jeg bare fjerne middagsamningen og så får han kun to amninger i døgnet de få gange han kun vågner en gang om natten??
Venlig hilsen
Maibrit