Brev:
Amning - 6 mdr.
11. januar 2013
Alder:
6 mdr.
Amning - 6 mdr.
Kære Helen!
Tak for dit brev med gode råd om kost og døgnrytme og ikke mindst denne fantastiske brevkasse!
Det går rigtig godt med min datter 6 mdr med skemaden og hun spiser stort set alt hvad jeg giver hende.
Jeg har dog en del problemer med amningen.
Jeg ammer 3-4 gange om natten ca hver 2 time, nogle gange kun 1 1/2 time. Jeg har prøvet at holde hende hen med sut, nusse hende, holde hende tæt ind til mig osv, men ligemeget hjælper det! Hun sørger brystet og er sulten!
Jeg tænker at det ikke kan være et tryghedsbehov, da hun spiser hver gang.
Så jeg må jo gøre et eller andet forkert i dagtimerne.!?
Om dagen er hun svær at amme da hun er en meget nysgerrig pige og skal have det hele med. Jeg må nogle gange bruge lang tid på at amme hende og holde flere pauser, faktisk få hende til at halvsove før hun kan koncentrere sig om at spise eller helt springe over.
Har prøvet at give hende en flaske men den afviser hun meget bestemt!
Tager lige dagsplanen:
7/7.30 vågner, evt kort amning - havregrød ca 1 dl, vand af kop
9/9.30 forsøger at amme, bliver ofte en kort amning eller slet ingen puttes til lur
11/11.30 frokost grøntsagsmos ca 3/4 dl vand af kop
13/13.30 ammer til lur bruger lang tid med flere pauser
15/16 frugtmos blandet med fuldkornsgrød (da hun ikke er vild med frugten alene som mos og ikke har lært at spise af hånden endnu ca 1/2 dl
17/17.30 ammer lidt og tager evt en lille ekstra lur
18.30 aftensmad grøntsagsmos ca 1 dl, vand af kop
20/21 puttes til lur, bruger her lang tid på amning
Vågner herefter ofte.
Har også svært ved at nå både grød, mellemmåltid og amning da hun maks er vågen 2/2 1/2 time af gangen om dagen
Hun virker af og til som om hun kan spise mere grød end det hun får.
Nogle gange ammer jeg allerede en time efter et måltid med grød, så det er også svært altid at få ammet inden en lur.
Hun er rigtig godt med med hensyn til hendes vægt og er meget aktiv i løbet af dagen, så hun sulter vel ikke?!
Måske får hun for meget grød eller for lidt?
Ammer jeg for ofte?
Hvor lang tid ca skal der gå imellem det ene måltid til et andet?
Vil så gerne have mere system i mine amninger også så jeg ikke behøver at gå i seng kl 20 hver aften bare for at få noget søvn.
Håber du kan hjælpe
Hilsen
en meget træt mor!