Stop med amning, nok at drikke

7. januar 2013

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Stop med amning, nok at drikke

Kære Helen

Andreas er nu 11 maaneder, og jeg tænker, at jeg gerne vil stoppe amningen, naar han bliver 1 aar, som jeg kan læse i din bog "børn og mad", skulle det være muligt.
Men hvordan skal jeg gøre det i praksis ?, at gaa fra 2 amninger til ingen amninger, kan det lade sig gøre :) ?

Som det er nu, bliver han ammet inden han skal sove, saa det foregaar paa hans værelse i mere eller mindre mørke. Han falder altid til ro, nogen gange i søvn og andre gange er han vaagen efterfølgende og har brug for lidt kælen og gaaen frem og tilbage. Derefter vaagner han selv omkring kl. 24 hvor han bliver ammet i vores seng, og derefter løftes han igen ind i egen seng, der sover han som regel.
Hvordan kan ...

Annonce

... jeg vænne ham af med at faa bryst paa disse tidspunkter?

Jeg tænker ogsaa paa, hvordan jeg kan være sikker paa, at han faar nok mælk at drikke efterfølgende, og skal det stadig være sødmælk? Han er faktisk ikke særlig god til at drikke, det gælder baade vand og mælk. Til morgengrøden faar han tilbudt baade vand og mælk, hvis han drikker mælken, saa drikker han aldrig mere end 1/4 snapseglas. Han faar 1 tsk mælk i sin morgengrød, aftengrød, i mosen til frokost og om aftenen. Derudover drikker han igen lidt mælk ved 16-tiden. De andre maaltider er det vand. Jeg har prøvet med tudekop, snapseglas og almindeligt glas. Han spiser lidt tykmælk ved 16-tiden, og boller med ost.

Tak for dejlig brevkasse :)
Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor