Brev:
Stop med amning, nok at drikke
7. januar 2013
Alder:
11 mdr.
Stop med amning, nok at drikke
Kære Helen
Andreas er nu 11 maaneder, og jeg tænker, at jeg gerne vil stoppe amningen, naar han bliver 1 aar, som jeg kan læse i din bog "børn og mad", skulle det være muligt.
Men hvordan skal jeg gøre det i praksis ?, at gaa fra 2 amninger til ingen amninger, kan det lade sig gøre :) ?
Som det er nu, bliver han ammet inden han skal sove, saa det foregaar paa hans værelse i mere eller mindre mørke. Han falder altid til ro, nogen gange i søvn og andre gange er han vaagen efterfølgende og har brug for lidt kælen og gaaen frem og tilbage. Derefter vaagner han selv omkring kl. 24 hvor han bliver ammet i vores seng, og derefter løftes han igen ind i egen seng, der sover han som regel.
Hvordan kan jeg vænne ham af med at faa bryst paa disse tidspunkter?
Jeg tænker ogsaa paa, hvordan jeg kan være sikker paa, at han faar nok mælk at drikke efterfølgende, og skal det stadig være sødmælk? Han er faktisk ikke særlig god til at drikke, det gælder baade vand og mælk. Til morgengrøden faar han tilbudt baade vand og mælk, hvis han drikker mælken, saa drikker han aldrig mere end 1/4 snapseglas. Han faar 1 tsk mælk i sin morgengrød, aftengrød, i mosen til frokost og om aftenen. Derudover drikker han igen lidt mælk ved 16-tiden. De andre maaltider er det vand. Jeg har prøvet med tudekop, snapseglas og almindeligt glas. Han spiser lidt tykmælk ved 16-tiden, og boller med ost.
Tak for dejlig brevkasse :)
Lotte