Brev:
Udpumpet modermælk
7. december 2012
Alder:
4 mdr.
Udpumpet modermælk
Hej Helen,
Tak for dit hurtige svar - fantastisk med et forum hvor man kan få svar på sine spørgsmål! Jeg har endnu et spørgsmål ang. Amning, dvs. Udpumpning og opbevaring af modermælk.
Jeg vil gerne pumpe mælk ud, men må man medbringe det "på farten"? Jeg tænker på om mælken må opbevares "ude", enten i vinterkulden i en taske eller i en køletaske? Og i hvor lang tid - hvis det opbevares koldt? Mælken kunne evt. være medbragt direkte fra frost, så det optøes langsomt? Må opvarmning ske under den varme hane?
Jeg har hørt at temperaturen på mælken ikke er helt så vigtig, når barnet er fyldt 4.mdr. Selvfølgelig skal det ikke være hverken alt for koldt eller varmt! Er det rigtigt?
Muligvis bliver det lidt for teknisk at medbringe modermælk, så må jeg jo medbringe erstatning i stedt for :-)
Tak for hjælpen!
Venlig hilsen