Brev:
Nedtrapning af amning
29. november 2012
Alder:
6 mdr.
Nedtrapning af amning
Hej Helen,
Vores søn på næsten 6 måneder vil ikke ammes om dagen længere.
Han laver flitsbue og bliver ked af det. Så han får flaske i stedet for. Om natten vil han godt ammes, der gør han det næsten i søvne.
Problemet er, at jeg har behov for at han bliver ammet, da mine bryster har behov for at blive tømt.
Hvordan trapper jeg ned, sådan at det passer med at jeg kun ammer om natten? hvis jeg pumper ud, så holder jeg jo produktionen i gang..?
Dagen ser i gennemsnit således ud:
5-6 ammes
8.30-9 - flaske og puttes til 1. lur
11 - skemad +vand
1230 - flaske puttes til 2.lur
16 - flaske
18 - skemad + vand
1930-20 ammes og puttes i seng
23 ammes
3 ammes
Om en lille uge går vi over til 3. måltider om dagen (7.30-8 grød) og eftermiddags frugtmos, jf. planen i din bog)
Ser frem til at høre fra dig.
Louise