Amme hyppighed

28. november 2012

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Amme hyppighed

Kære Helen,

Tak for dine gode svar og råd.

Jeg har en udfordring med for mange amninger om natten. Min datter er 4 mdr gammel og ammer aktuelt mellem 10-12 gange i døgnet, hvilket medfører at hun sjatspiser om dagen og først spiser ordentligt om natten, men til gengæld for hyppigt efter min vurdering.

I nat blev hun puttet kl 19 med amning kl 18.30, så vågnede hun til amning igen kl 21.30, 00.30, 3 og igen kl 5. Prøvede at give hende sut kl 5, men ville ikke acceptere den, pludrede videre og til sidst gav jeg mig, ammede hende kort, hvorefter hun ...

Annonce

... straks faldt i søvn og først vågnede kl 6.30 igen...

Om dagen har jeg forsøgt at amme hende både når hun vågner og skal puttes til lur. Det har imidlertid resulteret i mange hyppige amninger, hvor hun ikke spiser "rigtig" igennem - kun 3-8 min ad gangen, mens om natten spiser hun alt mellem 20-40 minutter, således hun når ind til den fede mælk. Om dagen ammer hun ca. kl 9,11, 13.30, 15, 17, 18.30 og så ca. hver 2.-3. time om natten.

Har du et forslag til en bedre dagsplan, hvor jeg kommer ned på færre amninger - særlig om natten?

Med venlig hilsen - nye mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!