Vil ikke ammes

30. oktober 2012

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vil ikke ammes

Hej Helen,

Vores søn på næsten 5 måneder har her på det sidste ikke vil ammes. Han protesterer ved at græde og vride sig, og spiser næsten ikke noget. Han spiser maks. et par minutter.. Det gælder alle dagens amninger, til og med den sidste inden sengetid (ved en 19-20 tiden). Denne amning går heller ikke nemt, men han spiser mere end om dagen.

Han trives fint, og tager fint på i vægt, så det er ikke fordi jeg synes han virker utilpas eller at han er for tynd, men det undrer mig hvorfor han bare ikke vil spise?...og bliver han ikke sulten?

Han spiser fint om natten, har spiser nærmest i søvne, men spiser godt. Jeg ammer ham liggende. Han spiser omkring midnat, ved en 3-4 tiden og så ...

Annonce

... igen tidlig morgen ved en 5-6 tiden. Jeg har prøvet at amme ham liggende om dagen, men det virker ikke. Det virker heller ikke at sætte mig i et stille rum, hvor han ikke bliver forstyrret.

Vi har de sidste 2-3 uger givet ham lidt grød efter hans formiddagslur (ved en 10-11 tiden). Her spiser han maks. et halvt dl. ris- eller majsgrød og lidt vand af kop. Da han spiser så fint af det, ville vi starte med lidt grøntsagsmos om aftenen, men er nu i tvivl om vi skal vente, da han ikke vil ammes om dagen?

Det skal siges, at amme problemerne startede før vi begyndte med skemad.

Han vil i øvrigt heller ikke tage sutteflaske. Hverken min mælk eller mme:-(

Ser frem til at høre fra dig.

Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39