Brev:
Vil ikke ammes
30. oktober 2012
Alder:
5 mdr.
Vil ikke ammes
Hej Helen,
Vores søn på næsten 5 måneder har her på det sidste ikke vil ammes. Han protesterer ved at græde og vride sig, og spiser næsten ikke noget. Han spiser maks. et par minutter.. Det gælder alle dagens amninger, til og med den sidste inden sengetid (ved en 19-20 tiden). Denne amning går heller ikke nemt, men han spiser mere end om dagen.
Han trives fint, og tager fint på i vægt, så det er ikke fordi jeg synes han virker utilpas eller at han er for tynd, men det undrer mig hvorfor han bare ikke vil spise?...og bliver han ikke sulten?
Han spiser fint om natten, har spiser nærmest i søvne, men spiser godt. Jeg ammer ham liggende. Han spiser omkring midnat, ved en 3-4 tiden og så igen tidlig morgen ved en 5-6 tiden. Jeg har prøvet at amme ham liggende om dagen, men det virker ikke. Det virker heller ikke at sætte mig i et stille rum, hvor han ikke bliver forstyrret.
Vi har de sidste 2-3 uger givet ham lidt grød efter hans formiddagslur (ved en 10-11 tiden). Her spiser han maks. et halvt dl. ris- eller majsgrød og lidt vand af kop. Da han spiser så fint af det, ville vi starte med lidt grøntsagsmos om aftenen, men er nu i tvivl om vi skal vente, da han ikke vil ammes om dagen?
Det skal siges, at amme problemerne startede før vi begyndte med skemad.
Han vil i øvrigt heller ikke tage sutteflaske. Hverken min mælk eller mme:-(
Ser frem til at høre fra dig.
Louise