Amning og alkohol

20. september 2012

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Amning og alkohol

Hej Helen,

Har et spørgsmål, jeg ammer stadig Victor, dog kun inden sengetid kl 19, da de andre amninger blev uinteressante for ham, og sådan er det. Vil stadig gerne beholde denne amning, han skal i vuggestue d 15 oktober, og der mener jeg han ville have godt af at få min mælk til at stå lidt imod med mht sygdomme, men også mht nærheden, nu hvor vi skal til at være adskilt.

Men jeg er inviteret med til koncert om en måned og jeg vil så gerne med - og måske kunne det være hyggeligt at drikke et par drinks og et par fadøl, det er 100 år siden, og kan virkelig mærke at jeg trænger.. Men... Ville jeg kunne amme min dreng som normalt kl 19, tage i ...

Annonce

... byen, drikke alkohol, tage hjem ved 2-3 tiden og kunne amme ham igen om aftenen kl 19 , uden at der vil være alkohol i mælken ?

Alt det med flaske er afprøvet og der er sagt klart NEJ, så det er ingen mulighed. I så fald, skal man så malke ud lidt inden, for at være sikker på at der ikke er alkohol i mælken? Det vil jeg nemlig have lidt svært ved, da mine bryster virkelig føles tomme, så hvis jeg malkede ud lige inden, ville jeg være bange for der ikke var nok mælk til min dreng ;-)

Om ik andet, så holder jeg mig jo bare fra alkoholen, men det kunne nu være rart at kunne få lov, en enkelt gang på halvandet år ;-)

Bedste hilsner
Victor's mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder