Brev:
Amning og alkohol
20. september 2012
Alder:
9 mdr.
Amning og alkohol
Hej Helen,
Har et spørgsmål, jeg ammer stadig Victor, dog kun inden sengetid kl 19, da de andre amninger blev uinteressante for ham, og sådan er det. Vil stadig gerne beholde denne amning, han skal i vuggestue d 15 oktober, og der mener jeg han ville have godt af at få min mælk til at stå lidt imod med mht sygdomme, men også mht nærheden, nu hvor vi skal til at være adskilt.
Men jeg er inviteret med til koncert om en måned og jeg vil så gerne med - og måske kunne det være hyggeligt at drikke et par drinks og et par fadøl, det er 100 år siden, og kan virkelig mærke at jeg trænger.. Men... Ville jeg kunne amme min dreng som normalt kl 19, tage i byen, drikke alkohol, tage hjem ved 2-3 tiden og kunne amme ham igen om aftenen kl 19 , uden at der vil være alkohol i mælken ?
Alt det med flaske er afprøvet og der er sagt klart NEJ, så det er ingen mulighed. I så fald, skal man så malke ud lidt inden, for at være sikker på at der ikke er alkohol i mælken? Det vil jeg nemlig have lidt svært ved, da mine bryster virkelig føles tomme, så hvis jeg malkede ud lige inden, ville jeg være bange for der ikke var nok mælk til min dreng ;-)
Om ik andet, så holder jeg mig jo bare fra alkoholen, men det kunne nu være rart at kunne få lov, en enkelt gang på halvandet år ;-)
Bedste hilsner
Victor's mor :)