Ammestop nu eller senere?

19. september 2012

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Ammestop nu eller senere?

Kære Helen,

Jeg har brugt din brevkasse flittigt og har ofte fundet svar på mine spørgsmål vha dine svar. Nu har jeg dog brug for konkret svar til min egen problemstilling.

Min mand og jeg har en skøn dreng på 1 år. Vi har besluttet os for, at vi meget gerne vil have et barn til. Dette indebærer dog et besøg på en fertilitetsklinik med reagensglas behandling. Vi har ikke så meget tid at spilde pga. vores alder, så vi vil meget gerne i gang hurtigst muligt dvs inden for et par måneder. Vores søn skal starte i vuggestue d. 1. oktober. Jeg ...

Annonce

... ammer ham stadig, når han skal sove og vi nyder begge denne rolige stund og det dejlige nærvær. Vores spørgsmål er, om jeg skal stoppe amningen nu, før vores søn starter i vuggestuen eller skal jeg vente til han er kørt godt ind i vuggestuen og er tryg?

Når jeg stopper amningen, har vores søn så stadig behov for en flaske før han skal sove, eller kan vi nøjes med at give ham lidt grød før vi putter ham? Vil han være i stand til at klare en nats søvn fra han bliver puttet ved otte/ni tiden til han vågner ved syv tiden?

De bedste hilsener
Anna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene