Brev:
Ammestop nu eller senere?
19. september 2012
Alder:
12 mdr.
Ammestop nu eller senere?
Kære Helen,
Jeg har brugt din brevkasse flittigt og har ofte fundet svar på mine spørgsmål vha dine svar. Nu har jeg dog brug for konkret svar til min egen problemstilling.
Min mand og jeg har en skøn dreng på 1 år. Vi har besluttet os for, at vi meget gerne vil have et barn til. Dette indebærer dog et besøg på en fertilitetsklinik med reagensglas behandling. Vi har ikke så meget tid at spilde pga. vores alder, så vi vil meget gerne i gang hurtigst muligt dvs inden for et par måneder. Vores søn skal starte i vuggestue d. 1. oktober. Jeg ammer ham stadig, når han skal sove og vi nyder begge denne rolige stund og det dejlige nærvær. Vores spørgsmål er, om jeg skal stoppe amningen nu, før vores søn starter i vuggestuen eller skal jeg vente til han er kørt godt ind i vuggestuen og er tryg?
Når jeg stopper amningen, har vores søn så stadig behov for en flaske før han skal sove, eller kan vi nøjes med at give ham lidt grød før vi putter ham? Vil han være i stand til at klare en nats søvn fra han bliver puttet ved otte/ni tiden til han vågner ved syv tiden?
De bedste hilsener
Anna