Udfase amning

17. september 2012

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Udfase amning

Hej Helen

Kort og præcist:

Min datter bliver 7 mdr. 17/9 og jeg vil gerne udfase hendes amning. Jeg ammer pt.ca. kl. 5/6, 8/9, 12/13, 16, 19.30 og en gang i løbet af natten (6 gange i alt).

Måltider om dagen er ca. som:

7-tiden: Havregrød, m. smør og frugtmos + sveskemos + vand af kop (+D-vitamin og jern)

11/12-tiden: Grøntsagsmos m. kød/fisk/æg + sveskemos + vand af kop + lactulose (2,5 ml)

15-tiden: Øllebrød eller hirsegrød m. frugtmos + vand af kop

18-tiden: Grøntsagsmos m. kartoffel og kød + sveskemos + vand af kop+ lactulose (2,5 ml)

Hendes afføring er svingende mellem hård og lind nu hvor hun får lactulose.
Hun afleverer 4-5 gode tisbleer i døgnet. Jeg har forsøgt at skære en amning fra i håbet om at hun selv ville regulere med vand ved måltiderne, hvor hun bliver budt ofte. Men der er bare ikke nok tisbleer når jeg skærer en ...

Annonce

... amning fra. Hun øver vældigt med koppen og er meget tørstig, men det er stadig meget svært for hende at drikke af koppen uden at sluge for meget luft og det gør hende ofte meget frustreret.

Jeg har forsøgt mig med at slukke hendes tørst hos mig inden måltidet, så det giver mere ro - men uroen opstår ofte først når hun ikke kan undgå at sluge luft uanset. Jeg har også flere gange forsøgt at give hende vand af sutteflaske (som hun ellers godt kan finde ud af med mælk) uden held.

Jeg har forhørt mig hos sundhedslejerske som ikke mener at jeg bør bruge tudekop for at sikre mig at hun får væske nok.

Har du mon nogle gode råd til udfasning af amning så jeg sikrer mig at den lille dame får nok væske? Hun er glad for sin kop og vi har anvendt små snapseglas i starten osv, men hun skal bare have tid til at lære koppen at kende.

Med venlig hilsen
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge