Amning - hvornår når jeg starter arbejde

3. september 2012

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Amning - hvornår når jeg starter arbejde

Hej Helen,

min pige er nu fulde 8 måneder og ammes før middagslur, før putning, og så to gange om natten (når hun vågner - oftest ved halv et om natten og halv fem om morgenen). Hun får 3 hovedmåltider og tilbydes 2 mellemmåltider (før morgenlur og efter middagslur), og jeg overvejer at indføre aftengrød - men synes at 1 hovedmåltid og 2 mellemmåltider mellem 15.30 og 19 er meget at nå for hende (hun er oftest temmelig træt kl. 19).

Jeg starter arbejde om 1 måned og her skal far gå hjemme de næste 3 måneder. Min pige ikke vil tage flaske, vi har øvet men nu faktisk "opgivet" og tænker hun i løbet af dagen må ...

Annonce

... tage væske på kop - hun kan sagtens drikke 1-1,5 dL væske til måltiderne - foretrækker vand men vil også gerne drikke sødmælk.

Mit spørgsmål er: Hvordan ligger amningerne bedst når jeg ikke er hjemme i dagtiden? Kan hun nøjes med 2 amninger fra 9 måneder? Ville jo være skønt at skære et af måltiderne om natten væk. Kunne også drømme om at det vil give en roligere nattesøvn (kæmper stadig med hyppige opvågninger aftenen igennem, der er dog oftest ro mellem de to amninger, hvorpå hun så vågner en time efter morgenamningen og jeg må putte med hende i sengen for at få hende til at sove videre).

Med venlig hilsen
Julie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2