Brev:
Amning - hvornår når jeg starter arbejde
3. september 2012
Alder:
8 mdr.
Amning - hvornår når jeg starter arbejde
Hej Helen,
min pige er nu fulde 8 måneder og ammes før middagslur, før putning, og så to gange om natten (når hun vågner - oftest ved halv et om natten og halv fem om morgenen). Hun får 3 hovedmåltider og tilbydes 2 mellemmåltider (før morgenlur og efter middagslur), og jeg overvejer at indføre aftengrød - men synes at 1 hovedmåltid og 2 mellemmåltider mellem 15.30 og 19 er meget at nå for hende (hun er oftest temmelig træt kl. 19).
Jeg starter arbejde om 1 måned og her skal far gå hjemme de næste 3 måneder. Min pige ikke vil tage flaske, vi har øvet men nu faktisk "opgivet" og tænker hun i løbet af dagen må tage væske på kop - hun kan sagtens drikke 1-1,5 dL væske til måltiderne - foretrækker vand men vil også gerne drikke sødmælk.
Mit spørgsmål er: Hvordan ligger amningerne bedst når jeg ikke er hjemme i dagtiden? Kan hun nøjes med 2 amninger fra 9 måneder? Ville jo være skønt at skære et af måltiderne om natten væk. Kunne også drømme om at det vil give en roligere nattesøvn (kæmper stadig med hyppige opvågninger aftenen igennem, der er dog oftest ro mellem de to amninger, hvorpå hun så vågner en time efter morgenamningen og jeg må putte med hende i sengen for at få hende til at sove videre).
Med venlig hilsen
Julie