Brev:
Amning
15. august 2012
Alder:
5 mdr.
Amning
Hej Helen
Min datter på snart 5 mdr har den seneste mdr ikke været glad for at blive ammet.
Før (og med mit første barn) kunne jeg bare ligge til og hvis sulten ikke var der så blev brystet bare sluppet. Nu græder hun hver gang, dog ikke lige efter lur eller om natten. Men amningen inden lur er ofte med gråd. Jeg er begyndt at give hende lidt grød da hendes vægt ikke steg voldsomt, dog er hun stadig på hendes kurve og over gennemsnittet. Det roder bare lidt i mit hoved - hvorfor bliver hun dog ked af det...
Jeg har talt med lægen og sp om det der samstemmende siger at bare hun får modernælk og grød samt vand af kop så er det helt fint. Men jeg har svært ved at give slip på det. Min tese er at hun forbinder amning med søvn og måske har lidt modstand på at give slip.. Jeg har bare aldrig tænkt at hun ikke skulle bryde sig om amning, da jeg tænker det må være hyggeligt :-)
Det er efterhånden ikke hyggeligt for mig selvom jeg gør alt for skabe rolige og trygge rammer under amningen. Hun vil for øvrigt ikke tage sutteflaske, hvilket også er prøvet. For tiden handler alt om amning, da jeg kæmper lidt med at holde produktionen oppe, fordi hun ikke ligefrem hænger med brystet og nok også fordi jeg stresser lidt over det. Kender du til den problemstilling og hvad tænker du om det?
Med venlig hilsen
moren