Ændre amme-rytme?

8. juli 2012

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Ændre amme-rytme?

Hej Helen

Vores søn (15 uger) er begyndt at spise mere de seneste 1-2 uger, hvilket vi kan forstå er helt normalt. 'Problemet' er dog, at han vil spiser ca. hver time ila natten, men til gengæld ikke spiser meget ila dagen. Hvordan kan vi få vendt den rytme?

Vi putter ham ca. kl. 19.00, hvor han spiser rigtig godt - mellem 30 og 50 minutter, hvorefter han sover til ca 23 - 24. Her ammer jeg ham, men han spiser ikke så meget. Jeg prøver at amme ham, skifte ham og så amme ham igen. Jeg prøver både normal og tvillinge-position, men han falder ret hurtigt i søvn og spiser ikke mere end ca. 10 min.

Og så ...

Annonce

... begynder det - han vågner efter lige godt en time de næste 5 timer og hver gang kan jeg ikke få ham til at spise mere end ca 8 minutter (igen prøver jeg ovenstående). Jeg prøver også bare at give ham sutten, som han også tager, men det er som om, at når han finder ud af, at der ikke kommer mælk ud, er det ikke godt nok, og han bliver igen utilfreds.

Til gengæld virker han ikke særlig sulten ila dagen, og der kan gå 3-4 timer uden at han spiser.

Har du nogle ideer (udover ovenstående) til, hvordan vi kan få vendt den rytme?

Jeg ammer ham 100 pct og har nok mælk.

PÅ forhånd tak.

Venlig hilsen

A & I

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to