Brev:
Ændre amme-rytme?
8. juli 2012
Alder:
3 mdr.
Ændre amme-rytme?
Hej Helen
Vores søn (15 uger) er begyndt at spise mere de seneste 1-2 uger, hvilket vi kan forstå er helt normalt. 'Problemet' er dog, at han vil spiser ca. hver time ila natten, men til gengæld ikke spiser meget ila dagen. Hvordan kan vi få vendt den rytme?
Vi putter ham ca. kl. 19.00, hvor han spiser rigtig godt - mellem 30 og 50 minutter, hvorefter han sover til ca 23 - 24. Her ammer jeg ham, men han spiser ikke så meget. Jeg prøver at amme ham, skifte ham og så amme ham igen. Jeg prøver både normal og tvillinge-position, men han falder ret hurtigt i søvn og spiser ikke mere end ca. 10 min.
Og så begynder det - han vågner efter lige godt en time de næste 5 timer og hver gang kan jeg ikke få ham til at spise mere end ca 8 minutter (igen prøver jeg ovenstående). Jeg prøver også bare at give ham sutten, som han også tager, men det er som om, at når han finder ud af, at der ikke kommer mælk ud, er det ikke godt nok, og han bliver igen utilfreds.
Til gengæld virker han ikke særlig sulten ila dagen, og der kan gå 3-4 timer uden at han spiser.
Har du nogle ideer (udover ovenstående) til, hvordan vi kan få vendt den rytme?
Jeg ammer ham 100 pct og har nok mælk.
PÅ forhånd tak.
Venlig hilsen
A & I