Hvordan trapper jeg bedt ud med amning af min datter?

26. juni 2012

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Hvordan trapper jeg bedt ud med amning af min datter?

Hejsa Helen.

Jeg vil høre, hvordan jeg trapper ud med amning bedst for min datter.

Først vil jeg sige, at jeg ikke tror min datter er klar til helt at slippe. Hun er meget glad for det og jeg har ikke noget imod det heller.

Jeg tænkte at hun nok selv vil sige fra når tid er, men det har hun på på ingen måde vist endnu og hun er 11 måneder nu. Og jeg tænkte på at et år vil da være godt at amme til. Jeg tænker at det for mig ikke gør noget at overskride med nogle måneder. Men vi har et problem med at hun ikke vil tage flaske og drikker ikke ret meget mælk af kop. Så jeg er nødt til at være hjemme, hver gang hun skal puttes. Kan jeg ligge amningen på et andet tidspunkt på dagen. I øjeblikket bliver hun også ammet om morgenen. Hun spiser lige meget morgenmad om jeg ammer om morgenen eller ej. Hun er meget trygheds ammer og bruger ikke sut!

Vi er ved at putte hende sådan at jeg ammer og lægger hende i sengen og bliver hun for ked kommer mind mand og putter. Men det er med meget gråd og det kan jeg ikke holde ud, så jeg går ud af huset! Hun vil gerne ammes til hun sover, lige nu sådan at ...

Annonce

... hun vågner lidt op når jeg lægger hende og så vender hun sig om på siden og sover videre. Det er jo meget godt men sjældent at det lykkedes. Ofte lægger jeg hende sovende. Hun vågner stadig om natten, men hun er bedre til selv at klare det og sove videre. Hun har kunnet tage mellem 8-11 timer i streg uden vi har været inde ved hende. Så hun kan godt vågne og ligger sig til igen selvom jeg har puttet hende sovende. Men jeg vil jo gerne kunne gøre andre ting uden at jeg skal være hjemme til at amme hende i søvn. Og hun kan jo ikke rigtig passes, pga. Hun jo ikke vil have mælk i flaske. Eller bruge sut til trøst.

Hvad gør jeg hvis amningen skal stoppe til nat og hun ikke er parat? Skal jeg amme på et andet tidspunkt eller helt stoppe!
Og hvad kan vi gøre, så hun ikke er så ked når hun skal sove?

Hun er lige startet i vuggestue og klarer det ok, men de har svært ved at få hende til at sove uden hun er meget ked af det. Og det gør ondt!!
Hun græder ikke endnu når jeg går og er ikke vildt glad når jeg kommer, det tegner jeg som godt, eller har hun ikke fattet hvad der sker?

Forvirret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!