Pludselig gråd ved amning?

25. juni 2012

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Pludselig gråd ved amning?

Kære Helen

Tak for svar vedr søvn, som langsomt bliver bedre.

Nu er der opstået et nyt spørgsmål. De sidste dage har vi pludselig oplevet et problem, når vores søn (nu 3 mdr) skal spise. Det er IKKE hver gang, men måske 2-3 gange i døgnet og det har været om morgenen og sidst på eftermiddagen. Her er problemet: Han virker træt og sulten (og ifølge vores 'dagbog' er det også tid til at spise), så vi lægger ham til brystet. MEN så snart vi lægger ham ned (fremfor at holde ham lodret), begynder han at græde heftigt. Vi kan slet ikke få ham til at tage brystet eller trøste ham, mens han lægger ned. Vi tager ham op og trøster ham, men hver gang vi lægger ham ned, begynder han igen. Han virker sulten.

Nogle gange har vi måtte give op og har i stedet svinget ham i søvn, og når han vågner virker han glad og vil gerne spise. Andre gange kan vi få lidt mad i ham ved at min mand står og svinger ham, og ...

Annonce

... holder ham så ned til brystet (som jeg holder klar), hvor han tager et par sug, inden han begynder at græde. Men det er ikke meget mad, han får, og kun muligt at gøre sådan, når vi er to - og ofte fungerer det ikke engang. En enkelt gang har vi kunnet 'snyde' ham ved at give ham sutten, lægge ham i stilling, og så hurtigt skifte sutten ud med brystet, hvorefter han spiser. Men igen er det ikke rigtigt en holdbar løsning.

Vi har talt om, om han kan have ondt når han lægger på siden/ryggen - men hvis vi evt. i samme situation lægger ham for at skifte ham, er der ingen gråd, ligesom han gerne ligger på siden/ryggen alle de gange, hvor der ikke er problemer med at amme ham.

Han spiser ca, hver 2. - 2,5 time og vokser og tager godt på.

Har du oplevet ovenstående før? Og har du en ide det til, hvad det kan være? Og ikke mindst nogle råd til at løse problemet?

På forhånd tak

Venlig hilsen

Inge

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger