Brev:
Hvor mange amninger og hvornår?
17. maj 2012
Alder:
8 mdr.
Hvor mange amninger og hvornår?
Hej Helen.
Min dreng er nu 8,5 måned gammel og bliver ammet ved ca, kl. 14, 19.45, 23.15 og ved 3-4-tiden. Han sover altså formiddagslur uden mælk.
Han er lige blevet rykket ind på sit eget værelse i håb om mere søvn til os alle. Indtil for nyligt var det normalt at han vågnede hver 2. time, så det føles som en stor succes at han nu ofte sover 4,5 time i træk. Min kæreste er blevet vildt go til at lægge ham, han sidder med ham på skødet og ævler ham i søvn, lange monotone men hyggelige foredrag, som nu bliver kortere og kortere før han sover. Jeg har langt sværere ved det. Især hvis jeg ikke giver ham mælk umiddelbart inden.
Vi har kæmpet lidt for at han skulle kunne sove endnu længere i træk, og min kæreste har da også fået han til at sove uden mælk, men ofte bliver han så ved med at vågne og det bliver til masser af skrig, og det er jo bare så hårdt og så er det bare nemmere at give lidt mælk...
Jeg er lidt i tvivl om hvilke amninger jeg nu skal skære fra. Jeg synes at den midt på dagen er mest i vejen - hvorfor er det at du ofte råder folk til at beholde netop dén? Min kæreste er på barsel og jeg er i gang med at finde arbejde, og min kæreste vil jo gerne kunne lægge planer uden at tage hensyn til mig og det vil jeg også gerne kunne omvendt. Og hvem ved - måske får jeg jo job lige om hjørnet :)
Jeg kan se at du også ofte råder folk til at kvitte sen aften eller tidlig morgen-amningen i denne alder, men er det nødvendigt? Vi er jo bare så glade for at vi får den søvn vi får. Det ville selvfølgelig være skønt med endnu mere søvn, men vi føler at det bliver omvendt fordi han så skal falde til ro uden mælk og det er svært midt om natten... Men det er måske bare den kamp der skal tages?
Venlig hilsen
den søvnglade