Hvor mange amninger og hvornår?

17. maj 2012

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Hvor mange amninger og hvornår?

Hej Helen.

Min dreng er nu 8,5 måned gammel og bliver ammet ved ca, kl. 14, 19.45, 23.15 og ved 3-4-tiden. Han sover altså formiddagslur uden mælk.

Han er lige blevet rykket ind på sit eget værelse i håb om mere søvn til os alle. Indtil for nyligt var det normalt at han vågnede hver 2. time, så det føles som en stor succes at han nu ofte sover 4,5 time i træk. Min kæreste er blevet vildt go til at lægge ham, han sidder med ham på skødet og ævler ham i søvn, lange monotone men hyggelige foredrag, som nu bliver kortere og kortere før han sover. Jeg har langt sværere ved det. Især hvis jeg ikke giver ham mælk umiddelbart inden.

Vi har kæmpet lidt for at han skulle kunne sove endnu længere i træk, og min kæreste har da også fået han til at sove uden mælk, men ofte bliver han så ved med at vågne og det bliver til masser af skrig, og det er jo bare så hårdt og så ...

Annonce

... er det bare nemmere at give lidt mælk...

Jeg er lidt i tvivl om hvilke amninger jeg nu skal skære fra. Jeg synes at den midt på dagen er mest i vejen - hvorfor er det at du ofte råder folk til at beholde netop dén? Min kæreste er på barsel og jeg er i gang med at finde arbejde, og min kæreste vil jo gerne kunne lægge planer uden at tage hensyn til mig og det vil jeg også gerne kunne omvendt. Og hvem ved - måske får jeg jo job lige om hjørnet :)

Jeg kan se at du også ofte råder folk til at kvitte sen aften eller tidlig morgen-amningen i denne alder, men er det nødvendigt? Vi er jo bare så glade for at vi får den søvn vi får. Det ville selvfølgelig være skønt med endnu mere søvn, men vi føler at det bliver omvendt fordi han så skal falde til ro uden mælk og det er svært midt om natten... Men det er måske bare den kamp der skal tages?

Venlig hilsen
den søvnglade

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor