Brev:
Brokker sig tit ved brystet
16. maj 2012
Alder:
5 mdr.
Brokker sig tit ved brystet
Hej Helen!
Ja, så skriver jeg allerede igen:-)
Har prøvet at give min dreng mindre grød for at der kan være plads til amningen, men synes stadig han enten afviser eller ligger og brokker sig.
Har både prøvet lige efter grød, da han stadig virker sulten efter grød og har også ventet med at amme til han skal puttes til middagsluren. Nogle gange spiser han rolig og godt, men de fleste gange bliver han irriteret efter et par min. Tvivler noget på om han får det han vil have. Han kæmper ikke meget for at få den fede mælk ud, så bliver han sur i stedet.
Tilbyder ham nogle gange lidt flaske bagefter med MME. Nogle gange afviser han, andre gange tager han 20 ml.
Er lidt bekymret for hans væskeindtag og engang i mellem er hans tis i bleen også lidt gulligt at se på. Men hvad kan jeg gøre, når han afviser brystet uanset hvor lidt grød han har fået.
Er lige begyndt at give ham Kartoffel/gulerods mos til aften, ikke den helt store succes. ( er det nok kun at mose med gaffel når han er 5½ måned eller skal det blendes?) Indtil videre har vi blendet det, da han kun har været vant til risgrød og nu Hirse.
Overvejer at gå over til flaske ligeså langsomt, men vil gerne fortsætte amningen om natten, så længe han vågner og er sulten der.
Han er ellers en glad og smilende dreng, derfor kan jeg ikke forstå hvis han får for lidt, men i følge alt det mælk han skal have i sin alder tror jeg ikke at han får nok, når han brokker sig efter ca. 3 min.
Men måske derfor han vågner så tit om natten! også selv om jeg har prøvet at amme ham kl. 24. så vågner han ved 3 tiden.
Er stadig lidt i vildrede!
Har forresten købt dine bøger om både mad og søvn, Rigtige gode bøger, men ikke nemt når han ikke vil følge det lidt.
Mange hilsener fra G