Nedtrapning af amning - 9 mdr.

24. april 2012

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Nedtrapning af amning - 9 mdr.

Hej Helen

Tak for dit sidste svar. Jeg har siden hen holdt mig til planerne i din bog om mad.

Vilhelm er nu 9 1/2 måned og jeg skal starte på job igen den 21 maj, hvor jeg har skiftende arbejdstider, derfor har jeg brug for lidt vejledning om, hvad vi gør med amningerne. Min mand skal gå hjemme med ham i 10 uger frem til den 1 august, hvor 'Vilhelm skal starte i "daggis".

Indtil for en uge siden ...

Annonce

... ammede jeg tre gange på et døgn. Eftermiddag ved lur, til aften når han skulle sove og igen i løbet af natten ca. kl. 0300.

Jeg har nu i stedet for amning om eftermiddagen, begyndt at give ham modermælkserstatning. Indvidere får han i stedet for aftengrød, vælling. Vi er begyndt at trappe lidt op med vællingen i håb om, at skubbe aftenamningen ud. Er det ok? og hvad gør vi med natamningen?

Med venlig hilsen

Vivi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor