Brev:
Nedtrapning af amning - 9 mdr.
24. april 2012
Alder:
9 mdr.
Nedtrapning af amning - 9 mdr.
Hej Helen
Tak for dit sidste svar. Jeg har siden hen holdt mig til planerne i din bog om mad.
Vilhelm er nu 9 1/2 måned og jeg skal starte på job igen den 21 maj, hvor jeg har skiftende arbejdstider, derfor har jeg brug for lidt vejledning om, hvad vi gør med amningerne. Min mand skal gå hjemme med ham i 10 uger frem til den 1 august, hvor 'Vilhelm skal starte i "daggis".
Indtil for en uge siden ammede jeg tre gange på et døgn. Eftermiddag ved lur, til aften når han skulle sove og igen i løbet af natten ca. kl. 0300.
Jeg har nu i stedet for amning om eftermiddagen, begyndt at give ham modermælkserstatning. Indvidere får han i stedet for aftengrød, vælling. Vi er begyndt at trappe lidt op med vællingen i håb om, at skubbe aftenamningen ud. Er det ok? og hvad gør vi med natamningen?
Med venlig hilsen
Vivi