Brev:
Mavekneb og uro
1. april 2012
Alder:
0 mdr.
Mavekneb og uro
Hej Helen
Vi har nu fået vores 4. barn - en lille dreng. Han er nu 10 dage gammel.
Desværre døjer han med mavekneb. Primært efter amningen. Han er ellers veltilpas og sover rigtig godt om dagen. Nætterne er mere urolige og maveknebene kan sagtens stå på et par timer. Han græder egentlig ikke, men er urolig og kan derfor ikke sove.
Jeg er enormt bange for det udvikler sig til kolik som jo også hans søster havde. Tror slet ikke jeg kan klare sådan en omgang igen.
Vores sundshedsplejerske var her 5 dage efter vi blev udskrevet fra sygehuset og der havde vores søn taget 305 g på bare ved ammning. Jeg har rigeligt med mælk og ammer kun ved det ene bryst af gangen.
Han har faktisk haft mavekneb fra dag 1 og det er ligesom om han "gemmer" lidt på afføringen. Han kommer af med noget hver dag men kan se der ca. hver anden - 3 dag kommer nogle ordentlige portioner som er en del tykkere end dem han kommer af med hver dag. Er det normalt? Det er fint gult og han tisser fint.
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham med de mavekneb. Det er også en stor vægtøgning han har taget på 5 dage, men det er jo svært at se hvor meget han spiser af gangen. Ville det være bedre at droppe amningen og starte på flasken?
Er så bange for at løbe ind i en fødselsdepression igen og tænker med der samme kolik når han får ondt i maven :o(
Kærlig hilsen
En bekymret Mor.