Nænsom fravænning fra brystet om natten?

29. marts 2012

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Nænsom fravænning fra brystet om natten?

Kære Helen,

Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. mad og amning af min nu 9 mdr. store pige.
Jeg ammer hende stadig for ofte om natten, men har svært ved at skære ned. Hun spiser nogenlunde i løbet af dagen, ikke så meget pt, da hun vil selv, og det påvirker selvfølgelig nattens måltider i negativ retning.

I de perioder hun har spist meget, har hun stadig udtrykt et behov for mælk om natten. Når jeg ligger hende til tømmer hun begge bryster som om hun ikke har fået mad i flere dage. Det uanset hvor meget hun har spist i løbet af dagen.
Det er derfor svært for mig at nægte hende brystet når hun ...

Annonce

... insisterer om natten. Jeg har svært ved at hun bliver så ked af det, desuden bor vi småt og jeg ønsker heller ikke at vække resten af familien. Jeg er glad for at kunne amme hende, og er ikke presset af at skulle tilbage på job endnu, men jeg ville ønske at amningen ikke fyldte så meget om natten.

Har du nogle tips til hvordan jeg nænsomt vænner hende fra brystet om natten? Det er ikke muligt for far at tage hende, da hun bliver endnu mere hysterisk når han tager over om natten. Det skal måske også lige med at hun sover i sin egen seng i vores spisestue, og altså ikke i rum med mig.

På forhånd tak :o)
C

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"