Brev:
Nænsom fravænning fra brystet om natten?
29. marts 2012
Alder:
9 mdr.
Nænsom fravænning fra brystet om natten?
Kære Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. mad og amning af min nu 9 mdr. store pige.
Jeg ammer hende stadig for ofte om natten, men har svært ved at skære ned. Hun spiser nogenlunde i løbet af dagen, ikke så meget pt, da hun vil selv, og det påvirker selvfølgelig nattens måltider i negativ retning.
I de perioder hun har spist meget, har hun stadig udtrykt et behov for mælk om natten. Når jeg ligger hende til tømmer hun begge bryster som om hun ikke har fået mad i flere dage. Det uanset hvor meget hun har spist i løbet af dagen.
Det er derfor svært for mig at nægte hende brystet når hun insisterer om natten. Jeg har svært ved at hun bliver så ked af det, desuden bor vi småt og jeg ønsker heller ikke at vække resten af familien. Jeg er glad for at kunne amme hende, og er ikke presset af at skulle tilbage på job endnu, men jeg ville ønske at amningen ikke fyldte så meget om natten.
Har du nogle tips til hvordan jeg nænsomt vænner hende fra brystet om natten? Det er ikke muligt for far at tage hende, da hun bliver endnu mere hysterisk når han tager over om natten. Det skal måske også lige med at hun sover i sin egen seng i vores spisestue, og altså ikke i rum med mig.
På forhånd tak :o)
C