Overgang fra amning til flaske - 1 mdr.

28. marts 2012

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Overgang fra amning til flaske - 1 mdr.

Hej Helen.

Jeg har en datter på 5 uger. Hun har indtil nu kun fået modermælk ved brystet, men jeg vil gerne have hende til at tage flaske nu. Dels fordi hun skal have lagt en DB-skinne, og dels fordi jeg ikke trives med amningen.

Hvis jeg malker modermælk ud og giver hende det i en flaske, vil hun gerne tage den, men hvis der er erstatning i den, så mister hun hurtigt interessen, og så er jeg nødt til at amme hende i stedet.

Problemet er, at jeg ikke aner hvor meget hun skal have, når jeg giver hende begge dele, og hvor hyppigt hun skal have mad. For hun søger konstant, og når jeg ligger hende til ...

Annonce

... brystet, kan hun ligge der 45 min/1 time og bliver direkte hysterisk hvis jeg fjerner hende fra brystet.
Hvis jeg kun giver hende erstatning, kan hun tage måske 50 ml. og så spytter hun flasken ud og vil ikke tage den igen, og så bliver hun helt desperat og skriger, så jeg er nødt til at ligge hende ved brystet (og så er hun der de næste 45 min)

Vil gerne stadig malke ud og give hende min mælk i en periode endnu, men planen er på sigt at hun skulle kunne nøjes med erstatning.

Er der noget erstatning der er bedre end andet (lige nu får hun bare NAN)?

Håber du kan hjælpe...

Venlig hilsen
Winnie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi