Brev:
Overgang fra amning til flaske - 1 mdr.
28. marts 2012
Alder:
1 mdr.
Overgang fra amning til flaske - 1 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en datter på 5 uger. Hun har indtil nu kun fået modermælk ved brystet, men jeg vil gerne have hende til at tage flaske nu. Dels fordi hun skal have lagt en DB-skinne, og dels fordi jeg ikke trives med amningen.
Hvis jeg malker modermælk ud og giver hende det i en flaske, vil hun gerne tage den, men hvis der er erstatning i den, så mister hun hurtigt interessen, og så er jeg nødt til at amme hende i stedet.
Problemet er, at jeg ikke aner hvor meget hun skal have, når jeg giver hende begge dele, og hvor hyppigt hun skal have mad. For hun søger konstant, og når jeg ligger hende til brystet, kan hun ligge der 45 min/1 time og bliver direkte hysterisk hvis jeg fjerner hende fra brystet.
Hvis jeg kun giver hende erstatning, kan hun tage måske 50 ml. og så spytter hun flasken ud og vil ikke tage den igen, og så bliver hun helt desperat og skriger, så jeg er nødt til at ligge hende ved brystet (og så er hun der de næste 45 min)
Vil gerne stadig malke ud og give hende min mælk i en periode endnu, men planen er på sigt at hun skulle kunne nøjes med erstatning.
Er der noget erstatning der er bedre end andet (lige nu får hun bare NAN)?
Håber du kan hjælpe...
Venlig hilsen
Winnie