Bøvs ved amning

22. februar 2012

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Bøvs ved amning

Hej Helen.

Mange tak for tidligere svar og en rigtig god brevkasse.

Nu er jeg på banen igen - det er ikke nemt at være 1. gangsforældre, da der konstant opstår nye spørgsmål :)

Min lille Felix er efterhånden næsten 3 mdr. og trives egentlig godt. Han pludrer i et væk og er meget smilende, og jeg tror egentlig også at han tager fint på :-)

Desværre har han fået en bekymrende tendens til at han har svært ved at bøvse efter måltiderne, hvilket påvirker både hans søvn samt hans lyst til at spise. Og han bliver enormt ked af det, når bøvsene ikke kommer hurtigt nok.

Når jeg ammer ham, tager jeg ham fra brystet ligeså snart at han gør tegn til at have brug for at bøvse (han begynder at baske med den ene arm). Jeg får som regel også én stor bøvs udaf ham, men det er oftest ikke nok. Jeg ligger ham så ...

Annonce

... til brystet igen, men så er det ligesom om, at han har mistet lysten til at spise. Jeg er ret overbevist om, at han ikke rigtig når at få at den tykke mælk, da jeg stadig kan presse den tynde mælk ud, når han har bøvset.

Endvidere, når jeg tror, at jeg har bøvset ham grundig af, og så ligger ham ned til en lur, vågner han oftest meget kort tid efter fordi, at der så sidder en bøvs fast, så han får ikke de lange gode stræk.

Har du nogle alternative bøvsestillinger, som man måske ikke lige kender til og hvad kan jeg ellers gøre? Kan jeg malke lidt ud før at han skal spise, så mælken ikke løber så hurtigt, så han måske ikke får slugt så meget luft?

Håber at du har nogle fif, da jeg ellers er bange for, at han ikke får nok at spise.

Endnu engang tak for en fantastisk brevkasse

Med venlig hilsen
Van

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor