Brev:
Bøvs ved amning
22. februar 2012
Alder:
3 mdr.
Bøvs ved amning
Hej Helen.
Mange tak for tidligere svar og en rigtig god brevkasse.
Nu er jeg på banen igen - det er ikke nemt at være 1. gangsforældre, da der konstant opstår nye spørgsmål :)
Min lille Felix er efterhånden næsten 3 mdr. og trives egentlig godt. Han pludrer i et væk og er meget smilende, og jeg tror egentlig også at han tager fint på :-)
Desværre har han fået en bekymrende tendens til at han har svært ved at bøvse efter måltiderne, hvilket påvirker både hans søvn samt hans lyst til at spise. Og han bliver enormt ked af det, når bøvsene ikke kommer hurtigt nok.
Når jeg ammer ham, tager jeg ham fra brystet ligeså snart at han gør tegn til at have brug for at bøvse (han begynder at baske med den ene arm). Jeg får som regel også én stor bøvs udaf ham, men det er oftest ikke nok. Jeg ligger ham så til brystet igen, men så er det ligesom om, at han har mistet lysten til at spise. Jeg er ret overbevist om, at han ikke rigtig når at få at den tykke mælk, da jeg stadig kan presse den tynde mælk ud, når han har bøvset.
Endvidere, når jeg tror, at jeg har bøvset ham grundig af, og så ligger ham ned til en lur, vågner han oftest meget kort tid efter fordi, at der så sidder en bøvs fast, så han får ikke de lange gode stræk.
Har du nogle alternative bøvsestillinger, som man måske ikke lige kender til og hvad kan jeg ellers gøre? Kan jeg malke lidt ud før at han skal spise, så mælken ikke løber så hurtigt, så han måske ikke får slugt så meget luft?
Håber at du har nogle fif, da jeg ellers er bange for, at han ikke får nok at spise.
Endnu engang tak for en fantastisk brevkasse
Med venlig hilsen
Van