Brev:
Synes, det er for hårdt
28. januar 2012
Alder:
2 mdr.
Synes, det er for hårdt
Hej Helen,
Synes, det hele er ved at vokse mig over hovedet - synes ik, jeg kan mere:'(
Min dreng vil ik så godt ta mit bryst, så jeg føler, min mor-rolle er taget fra mig. Jeg forsøger ihærdigt på at få det til at fungere, men det vil det bare ik...
Min dreng vejede for lidt ved fødslen, født uge 38+6, 2.490 g og 50 cm, så vi havde 10 dages indlæggelse. Jeg havde i forvejen været indlagt i 11 dage pga graviditetsbetinget forhøjet blodtryk.
Han tog ikke nok på ved mig, så vi skulle supplere med flaske, hvilket vi har gjort siden. Men det er som om, han hellere vil have flasken fremfor mit bryst, og mit gæt er, at jeg ikke har nok til ham.
Når jeg malker ud, blir det kun til 20 højst 30 ml ad gangen. Ligegyldigt hvad jeg gør, så blir det bare ikke til mere - på pakkeemballagen til brystpumpen står der endda, at det tar ca. 10 min. at få 60 ml ud:-/ Jeg prøver med hvidtøl, og er nu også tyet til amme-the - synes ikke effekten er så stor, som jeg har hørt om.
Kan mit forhøjede blodtryk bremse nedløbet? Jeg får fortsat medicin, og min dreng er nu 9 uger.
Faren tar denne weekend de sidste to barselsdage, fredag og mandag. Vi har aftalt, at vi tar to dage i sengen, min dreng og mig, hud mod hud så vi kan få gang i fuld amning - det skulle være søndag og mandag. Men det virker som om, faren synes, det er at overdrive... som om han ikke kan tro, at vi virkelig skal ligge i sengen hele tiden i to døgn! Han troede, det kun var, når han skulle spise..
Kommunikationen mellem faren og mig er vildt dårlig, og er bestemt ikke blevet bedre. Jeg synes ikke, jeg kan klare det mere:'( Kan ikke have fokus på både amning og på forholdet... Synes, jeg går i stykker indeni, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. Synes, det er så håbløst.
Jeg vil så gerne have fuld amning til at virke. Og jeg vil så gerne have vores forhold til at køre igen.. Men jeg føler mig modarbejdet hele tiden, og energien er snart på et stort rungende 0.
Har du nogle gode råd..?
På forhånd tak, og tak i øvrigt for en super god hjemmeside!
Qsinen