Synes, det er for hårdt

28. januar 2012

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Synes, det er for hårdt

Hej Helen,

Synes, det hele er ved at vokse mig over hovedet - synes ik, jeg kan mere:'(

Min dreng vil ik så godt ta mit bryst, så jeg føler, min mor-rolle er taget fra mig. Jeg forsøger ihærdigt på at få det til at fungere, men det vil det bare ik...

Min dreng vejede for lidt ved fødslen, født uge 38+6, 2.490 g og 50 cm, så vi havde 10 dages indlæggelse. Jeg havde i forvejen været indlagt i 11 dage pga graviditetsbetinget forhøjet blodtryk.

Han tog ikke nok på ved mig, så vi skulle supplere med flaske, hvilket vi har gjort siden. Men det er som om, han hellere vil have flasken fremfor mit bryst, og mit gæt er, at jeg ikke har nok til ham.

Når jeg malker ud, blir det kun til 20 højst 30 ml ad gangen. Ligegyldigt hvad jeg gør, så blir det bare ikke til mere - på pakkeemballagen til brystpumpen står der endda, at det tar ca. 10 min. at få 60 ml ud:-/ Jeg prøver med hvidtøl, og er nu også tyet til amme-the - synes ikke effekten er så stor, som jeg har hørt om.

Kan mit forhøjede blodtryk bremse nedløbet? Jeg ...

Annonce

... får fortsat medicin, og min dreng er nu 9 uger.

Faren tar denne weekend de sidste to barselsdage, fredag og mandag. Vi har aftalt, at vi tar to dage i sengen, min dreng og mig, hud mod hud så vi kan få gang i fuld amning - det skulle være søndag og mandag. Men det virker som om, faren synes, det er at overdrive... som om han ikke kan tro, at vi virkelig skal ligge i sengen hele tiden i to døgn! Han troede, det kun var, når han skulle spise..

Kommunikationen mellem faren og mig er vildt dårlig, og er bestemt ikke blevet bedre. Jeg synes ikke, jeg kan klare det mere:'( Kan ikke have fokus på både amning og på forholdet... Synes, jeg går i stykker indeni, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. Synes, det er så håbløst.

Jeg vil så gerne have fuld amning til at virke. Og jeg vil så gerne have vores forhold til at køre igen.. Men jeg føler mig modarbejdet hele tiden, og energien er snart på et stort rungende 0.

Har du nogle gode råd..?

På forhånd tak, og tak i øvrigt for en super god hjemmeside!

Qsinen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder