Breastfeeding and solid food

16. januar 2012

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Breastfeeding and solid food

Dear Helen

I have been following your website since day 1 of the birth of my son :) and Im big fan !!

I have a very nice and well behave son that 3 1/2 months now. He is full on breastfeed ing since birth. But suddenly about 3 days ago he refuses so much to eat during the day :( was it because I have my menstruation ? it breaks my heart that he doesnt eat more than 7-10 minutes and let alone give him another breats . Yesterday he is able to refuse food for more than 5 hours :(

My question is :

1. is it normal that the interval of feeding for his age are 3-5 hours ?
2. He barely takes both breast during eating éven after one breast-change- play- breats feeding again likeyou suggest to many ppl . Does he takes enough by one breats ? he was born 3.9 kg - 50 cm and now he weight 6,7 height 64 ...

Annonce

... cm
3. i tried to pump out milk to see how much he eats and he doesnt take more than 100ml per feeding. Is it normal amount ?
4. SHould I try with giving formula / solid food ?
5. Is this amme strejke will go over as soon as my mens ends ?

He slept ´OK, at night with feeding time 7.30 - 23.00 - 03.00 and moring whenever he wakes up ( usually around 7-8 )

During the day, he eats between 10AM ( big battle ti feed him ) , 13AM , 16 AM the back to night time routine .

I am a light sleeper and my goal is at least make him sleep more than 4 hours but strange that he wakes up to eat precisely 3 1/2 hours at night while during the day he able not to eat more than 4 hours .

Thank you so much for your kind help ( you can reply in danish if that is necessary , jeg forstår godt )

Mange hilsen

Dea

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder