Brev:
Breastfeeding and solid food
16. januar 2012
Alder:
3 mdr.
Breastfeeding and solid food
Dear Helen
I have been following your website since day 1 of the birth of my son :) and Im big fan !!
I have a very nice and well behave son that 3 1/2 months now. He is full on breastfeed ing since birth. But suddenly about 3 days ago he refuses so much to eat during the day :( was it because I have my menstruation ? it breaks my heart that he doesnt eat more than 7-10 minutes and let alone give him another breats . Yesterday he is able to refuse food for more than 5 hours :(
My question is :
1. is it normal that the interval of feeding for his age are 3-5 hours ?
2. He barely takes both breast during eating éven after one breast-change- play- breats feeding again likeyou suggest to many ppl . Does he takes enough by one breats ? he was born 3.9 kg - 50 cm and now he weight 6,7 height 64 cm
3. i tried to pump out milk to see how much he eats and he doesnt take more than 100ml per feeding. Is it normal amount ?
4. SHould I try with giving formula / solid food ?
5. Is this amme strejke will go over as soon as my mens ends ?
He slept ´OK, at night with feeding time 7.30 - 23.00 - 03.00 and moring whenever he wakes up ( usually around 7-8 )
During the day, he eats between 10AM ( big battle ti feed him ) , 13AM , 16 AM the back to night time routine .
I am a light sleeper and my goal is at least make him sleep more than 4 hours but strange that he wakes up to eat precisely 3 1/2 hours at night while during the day he able not to eat more than 4 hours .
Thank you so much for your kind help ( you can reply in danish if that is necessary , jeg forstår godt )
Mange hilsen
Dea