Appetitspring vs dårlig vane

13. december 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Appetitspring vs dårlig vane

Hej Helen!

Det er i rigtig lang tid gået super godt med min søn på 3 1/2 mdr om natten. Han er i en længere periode blevet ammet og puttet i sin egen seng omkring kl.19. Han er rigtig god til at falde i søvn selv og har så typisk sovet 5-6 timer inden han har bedt om mælk. Efter en hurtig amning falder han igen i søvn og er efterfølgende blevet ammet ca hver 2.-3- time resten af natten indtil ca kl 7 om morgenen.

Nu er han så begyndt at ville ammes hver anden time hele natten igennem.... Han er stadig god til at falde ...

Annonce

... i søvn i sin egen seng, men vågner efter et par timer. Her kan jeg til nød få ham til at sove videre uden amning men resten af natten bliver han ammet ca hver anden time. Jeg tænker, det er ved at blive en dårlig vane, - men samtidig har jeg også rigtig svært ved ikke at give ham mælk, da jeg jo ikke ved om han er reelt sultent. Hvad tænker du? Om dagen kan han sagtens sove en middagslur på 3-3 1/2 time uden mælk.

Med venlig hilsen
den trætte mor

Ps: det er min intention at han skal være fuldammet indtil 6 mdrs alderen.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin