Brev:
Appetitspring vs dårlig vane
13. december 2011
Alder:
3 mdr.
Appetitspring vs dårlig vane
Hej Helen!
Det er i rigtig lang tid gået super godt med min søn på 3 1/2 mdr om natten. Han er i en længere periode blevet ammet og puttet i sin egen seng omkring kl.19. Han er rigtig god til at falde i søvn selv og har så typisk sovet 5-6 timer inden han har bedt om mælk. Efter en hurtig amning falder han igen i søvn og er efterfølgende blevet ammet ca hver 2.-3- time resten af natten indtil ca kl 7 om morgenen.
Nu er han så begyndt at ville ammes hver anden time hele natten igennem.... Han er stadig god til at falde i søvn i sin egen seng, men vågner efter et par timer. Her kan jeg til nød få ham til at sove videre uden amning men resten af natten bliver han ammet ca hver anden time. Jeg tænker, det er ved at blive en dårlig vane, - men samtidig har jeg også rigtig svært ved ikke at give ham mælk, da jeg jo ikke ved om han er reelt sultent. Hvad tænker du? Om dagen kan han sagtens sove en middagslur på 3-3 1/2 time uden mælk.
Med venlig hilsen
den trætte mor
Ps: det er min intention at han skal være fuldammet indtil 6 mdrs alderen.