Brev:
Bøjer sig bagover og skriger under amning
29. november 2011
Alder:
3 mdr.
Bøjer sig bagover og skriger under amning
Hej Helen.
Min datter er snart 3 måneder, og jeg synes at der er sket forandringer i hvordan det går med både søvn og amning - her amning: Hun vil kun tage ét bryst af gangen. Jeg plejede at amme fra begge bryster, men når jeg forsøger at lægge hende til nummer 2 bryst efter at hun har ammet fra nummer 1 bøjer hun sig helt vildt bagover og skriger. Hvis jeg i stedet lægger hende ned og snakker med hende / går med hende el. lign. er hun glad og tilfreds. Efter jeg har ammet er hun som regel vågen i halvanden-to en halv time, hvorefter jeg forsøger at lægge hende til igen for at få det til at være "putteritual", men med samme resultat - hun bøjer sig bagover, skriger og nægter. Hvis det lykkes at få hende til at die er det som regel kun indtil mælken kommer - så slippper hun brystet, skriger og vil ikke mere.
Hvis det bare er fordi at hun får nok mælk og derfor ikke vil have mere, er jeg glad, men jeg bekymrer mig om om det kan betyde at hun ikke får nok? eller at min mælkeproduktion nedsættes sålede at der inden længe vil mangle mælk? Jeg er meget i tvivl, helt generelt, om jeg læser hendes signaler korrekt eller om manglen på lyst til at die kan skyldes overtræthed? Af og til virker det som om at hun, på trods af at hun slipper brystet og skriger når mælken kommer, gerne vil die videre, og i de tilfælde er det af og til endt med at hun, efter 3-4 gange slippen/skrigen falder til ro ved brystet og spiser.
HVAD SKAL JEG GØRE? JEG HAR MEST LYST til bare at amme efter hendes behov, men bekymrer sig som sagt - vil så gerne at hun får nok!
Ser meget frem til dit svar..
Med venlig hilsen
en mor i tvivl