Bøjer sig bagover og skriger under amning

29. november 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Bøjer sig bagover og skriger under amning

Hej Helen.

Min datter er snart 3 måneder, og jeg synes at der er sket forandringer i hvordan det går med både søvn og amning - her amning: Hun vil kun tage ét bryst af gangen. Jeg plejede at amme fra begge bryster, men når jeg forsøger at lægge hende til nummer 2 bryst efter at hun har ammet fra nummer 1 bøjer hun sig helt vildt bagover og skriger. Hvis jeg i stedet lægger hende ned og snakker med hende / går med hende el. lign. er hun glad og tilfreds. Efter jeg har ammet er hun som regel vågen i halvanden-to en halv time, hvorefter jeg forsøger at lægge hende til igen for at få det til at være "putteritual", men med samme resultat - hun bøjer sig bagover, skriger og nægter. Hvis det lykkes at få hende til at die er det som regel kun indtil mælken kommer - så slippper hun brystet, skriger og vil ikke ...

Annonce

... mere.

Hvis det bare er fordi at hun får nok mælk og derfor ikke vil have mere, er jeg glad, men jeg bekymrer mig om om det kan betyde at hun ikke får nok? eller at min mælkeproduktion nedsættes sålede at der inden længe vil mangle mælk? Jeg er meget i tvivl, helt generelt, om jeg læser hendes signaler korrekt eller om manglen på lyst til at die kan skyldes overtræthed? Af og til virker det som om at hun, på trods af at hun slipper brystet og skriger når mælken kommer, gerne vil die videre, og i de tilfælde er det af og til endt med at hun, efter 3-4 gange slippen/skrigen falder til ro ved brystet og spiser.

HVAD SKAL JEG GØRE? JEG HAR MEST LYST til bare at amme efter hendes behov, men bekymrer sig som sagt - vil så gerne at hun får nok!

Ser meget frem til dit svar..

Med venlig hilsen
en mor i tvivl

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år