Atopisk eksem på brystvorterne

17. november 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Atopisk eksem på brystvorterne

Hej Helen

Jeg skriver til dig i håb om at du kan give råd og vejledning i forhold til min amning. Jeg føler nemlig jeg står lidt alene med problemet.

Jeg har kæmper med sår, revner siden min datter blev født 18. august 2011. Så hun er 3 mdr. gammel nu.

Jeg har prøvet koldvandsklude, lufttørrer konstant og har gjort det hele tiden. Fra start af har jeg brugt altid brugt uld ammeindlæg. Jeg har brugt lansinoh creme, men er nu gået over til E-vitamin salve, samt at jeg nu bruger brystbeskyttere fra Avent. Jeg har været glad for brystbeskytterne og E-vitamin salven. Men det hele aldrig helt godt og svier og gør ondt.

Jeg har fornyelig været til hudlægen, som med det samme siger at jeg har atopisk eksem på mine brystvorter og det skal smøres med Locoid creme.. (binyrebarkhormon) Jeg kan læse mig frem til at det er rigtig svært at komme af med. Og det hjælper slet ikke at Emilie skal sutte på brystvorterne flere gange om dagen. Samtidig er uld så det værste man kan putte på eksemet, og jeg synes nu også det har sviet, kløet og kradset helt vildt i lang tid. Jeg troede bare jeg måske ikke havde fået vasket sæben ordenlig ud.

Nu bruger jeg silkeammeindlæg, ...

Annonce

... brystbeskyttere og smører med E-vitamin salve, samt Locoid to gange i døgnet. Men det har jeg det bare heller ikke godt med, for selvom jeg vasker det af inden Emilie skal spise er jeg stadig bange for at hun får lidt af det.

Nu går er der så opstået endnu en revne/sår. Og nu holder jeg snart ikke til det mere.

Har du nogen erfaringer på eksem på brystvorterne? Min egen sundhedsplejerske har ikke.

Jeg kan mærke, at jeg har det bedst med at fortsætte med modermælk. Men giver det mening kun at pumpe ud og så give flaske hele tiden? De gange jeg har gjort det, er der mærkbar forskel.

Det skal også siges at Emilie har en sugekraft der siger spar to! Og de gange vi har prøvet med modermælkerstatning (allomin, og NAN1) har hun faktisk kastet det op eller fuldstændig nægtet at spise det.

Jeg er totalt i vildrede om hvad jeg skal gøre nu.

Hvis jeg tager nogle dage med konstant udmalkning og flaske, hvad skal jeg så være opmærksom på? Og hvordan sikrer jeg mig at brysterne bliver tømt - for det er jeg ikke helt sikker på at de gør med pumpen - en manuel pumpe fra Avent.

Det blev et langt brev. Glæder mig til at høre fra dig.

Mange desperate hilsener
Anne-Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor