Brev:
Svært at trappe amning ned
3. november 2011
Alder:
7 mdr.
Svært at trappe amning ned
Hej Helen.
Så er der lige opstået nogle nye spørgsmål, vedrørende min yngste søn på 7 mdr.
Jeg syntes jeg har lidt svært ved at få trappet ned på amningerne - specielt om natten syntes/tror jeg han ammes for ofte for hans alder. Jeg vil prøve at skrive min dagsplan for dig:
kl 5-6 Ammes og sover måske lidt videre.
kl ca7.30 havregrød el lign med frugtmos
kl ca 9.30 ammes og puttes til formiddagslur
kl ca 11.30 øllebrød med frugt (er så småt begyndt med lidt rugbrødshapsere og gnavegrønt ved siden af)
kl ca 12.30 ammes og puttes til middagslur
kl ca 15.30 lidt frugtmos og ammes herefter
kl ca 17.00 sover måske en lille lur på ca 30 min
kl 18 grøntsagsmos med lidt kød og evt lidt af vores sauce.
kl ca 19 ammes
kl 19.30 puttes til natten
kl ca 23-24 ammes
kl ca 03 ammes
Vil du hjælpe mig med, hvilke amninger jeg skal tage bort. Ligeledes hvordan det bedst lykkedes om natten. Jeg har prøvet at stoppe amningen kl 03 - hvilket resulterer i en meget ked af det dreng der vækker resten af huset. Så som den måske nok lidt nemme løsning har jeg givet efter og ammet ham. Jeg har som i sidste barsel kæmpet med en depression - så søvnen er ret så vigtig for mig. Så syntes nogle gange dagen er lidt lang uden sammenhængende nattesøvn.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med Venlig Hilsen
Henriette