Brev:
Ammestop - jeg vil have min nattesøvn tilbage!
25. oktober 2011
Alder:
15 mdr.
Ammestop - jeg vil have min nattesøvn tilbage!
Kære Helen.
Min søn er nu næsten 15 mdr og jeg vil gerne stoppe med at amme. Han er en meget temperamentsfuld lille dreng, som generelt har været svær at få til at sove.
Ammingen var en sikker vinder, men nu vil jeg gerne have min nattesøvn tilbage! Jeg ammer ham ved sengetid 18:30/19, en gang til mellem 22-24 og så kl 6 morgen når han vågner og vil have skiftet en tung tisseble, men stadig er træt. Jeg har selv svært ved at stå op kl 6 men vil gøre det for at skippe morgenamning, hvis det er løsningen med morgenmad istedet. Han bruger ikke sut, men har tendens til at patte på brystet som sut.
Ligenu er han glad for en lille sutteflaske med the som han får med, når han sover sine to lure (på ca 1 time) i klapvognen. Han drikker kun 10-20 ml, men det får ham til at sove. Jeg har prøvet nogle gange at få ham til at søge brystet mindre også for tryghed, men han blir helt rødspættet af gråd, hvis han ikke får lov om aftenen. Jeg overvejer at give ham flasken med mælk eller the før sengetid og vand når han vågner i løbet af natten.
Hans far kan ikke trøste ham og pt kan jeg ikke gå fra de to bare et øjeblik uden at han græder indtil jeg kommer tilbage, så far kan ikke rigtigt hjælpe mig med ammestop.
Jeg ser frem til dit svar!
De bedste hilsener Liv