Ammestop - jeg vil have min nattesøvn tilbage!

25. oktober 2011

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Ammestop - jeg vil have min nattesøvn tilbage!

Kære Helen.

Min søn er nu næsten 15 mdr og jeg vil gerne stoppe med at amme. Han er en meget temperamentsfuld lille dreng, som generelt har været svær at få til at sove.

Ammingen var en sikker vinder, men nu vil jeg gerne have min nattesøvn tilbage! Jeg ammer ham ved sengetid 18:30/19, en gang til mellem 22-24 og så kl 6 morgen når han vågner og vil have skiftet en tung tisseble, men stadig er træt. Jeg har selv svært ved at stå op kl 6 men vil gøre det for at skippe morgenamning, hvis det er løsningen med morgenmad istedet. Han bruger ikke sut, men har tendens til at patte på brystet som sut.

Ligenu er han glad for en ...

Annonce

... lille sutteflaske med the som han får med, når han sover sine to lure (på ca 1 time) i klapvognen. Han drikker kun 10-20 ml, men det får ham til at sove. Jeg har prøvet nogle gange at få ham til at søge brystet mindre også for tryghed, men han blir helt rødspættet af gråd, hvis han ikke får lov om aftenen. Jeg overvejer at give ham flasken med mælk eller the før sengetid og vand når han vågner i løbet af natten.

Hans far kan ikke trøste ham og pt kan jeg ikke gå fra de to bare et øjeblik uden at han græder indtil jeg kommer tilbage, så far kan ikke rigtigt hjælpe mig med ammestop.

Jeg ser frem til dit svar!

De bedste hilsener Liv

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor