Brev:
Amning og flaske - 6 mdr.
24. oktober 2011
Alder:
6 mdr.
Amning og flaske - 6 mdr.
Hej Helen
Vi vil gerne have vores søn passet ude en aften, men han vil ikke tage flasken. Han har tidligere taget flaske, han har dog ikke drukket meget, men det er lykkedes at få ham til at drikke ca. 100 ml. nogle gange for et par måneder siden. Vi er nu gået igang med at øve igen, men han er slet ikke imponeret af flasken. Han drikker intet af den, men skubber den bare væk.
Har du gode forslag til, hvordan vi vænner ham til flasken?
Jeg vil gerne stoppe med at amme om max et par måneder. Der er han ca. 9 mdr. Men der kan han ikke undvære mælk, vel? Hvad gør vi så, hvis han ikke vil tage flasken?
Jeg forsøger at amme ham 6 gange i døgnet, men han drikker ikke særligt meget i løbet af dagen. Han bliver ukoncentreret og virker stadig ikke særligt interesseret. Han får 3/4 dl. grød eller mos 3 gange i døgnet og et par skefulde frugtmos. Det er helt tydeligt at han sagtens kan spise mere af mos og grød - han sidder indimellem stadig og åbner munden for at få mere. Jeg har det helt skidt med at jeg kun giver ham den mængde som jeg gør, men der skal jo være plads til mælken...
Han spiser stadig hver 3 time natten igennem. Tror du at hans appetit efter mælk vil blive større om dagen, hvis jeg forsøger at vænne ham fra det om natten?
Hilsen