Amning og flaske - 6 mdr.

24. oktober 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Amning og flaske - 6 mdr.

Hej Helen

Vi vil gerne have vores søn passet ude en aften, men han vil ikke tage flasken. Han har tidligere taget flaske, han har dog ikke drukket meget, men det er lykkedes at få ham til at drikke ca. 100 ml. nogle gange for et par måneder siden. Vi er nu gået igang med at øve igen, men han er slet ikke imponeret af flasken. Han drikker intet af den, men skubber den bare væk.

Har du gode forslag til, hvordan vi vænner ham til flasken?

Jeg vil gerne stoppe med at amme om max et par måneder. Der er han ca. 9 mdr. Men der kan han ikke undvære mælk, vel? Hvad gør vi så, hvis han ikke vil tage flasken?

Jeg forsøger at ...

Annonce

... amme ham 6 gange i døgnet, men han drikker ikke særligt meget i løbet af dagen. Han bliver ukoncentreret og virker stadig ikke særligt interesseret. Han får 3/4 dl. grød eller mos 3 gange i døgnet og et par skefulde frugtmos. Det er helt tydeligt at han sagtens kan spise mere af mos og grød - han sidder indimellem stadig og åbner munden for at få mere. Jeg har det helt skidt med at jeg kun giver ham den mængde som jeg gør, men der skal jo være plads til mælken...

Han spiser stadig hver 3 time natten igennem. Tror du at hans appetit efter mælk vil blive større om dagen, hvis jeg forsøger at vænne ham fra det om natten?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder