Brev:
Ammestop eller blot nedtrapning?
10. oktober 2011
Alder:
8 mdr.
Ammestop eller blot nedtrapning?
Hej Helen
Så er jeg tilbage igen, iøvrigt sjovt at læse de gamle spørgsmål og svar fra tiden med mit første barn - sjovt som problemstillingerne ligner lidt :o)
Jeg har fået mit drømmejob, hvilket betyder at jeg skal starte i job om 3 uger, et par måneder før jeg kunne ønske men har taget beslutningen, at sådan må det blive. Min datter Smilla er 8 måneder og 3 uger når jeg starter.
Jeg har valgt dagpleje til hende for at give hende ro og tryghed og har fået en skøn "momsemor". Vi starter indkøring om 1 uge. Men hvad nu med den amning?
Jeg ammer som den eneste i mødregruppen stadig, elsker det men lytter også lidt misundeligt på de andres aftener ude. Det oplever jeg lidt som prisen for at amme - at skulle være hjemme hver dag kl. 19.30 senest :o)
Nå men det er værre med jobbet end med de manglende biografture.
For problem nr. 1 er at allerede på første arbejdsdag er der forretningsmiddag ude om aftenen - og som ny vil man jo gerne være med af mange årsager. Faren er desværre i udlandet de dage, men jeg har en rigtig god og erfaren veninde som kan passe. Men kan jeg byde min datter bare sådan ikke at være der til putning?
Jeg ammer hende jo faktisk i søvn hver aften liggende i min seng, og lirker hende så over i hendes egen seng som står lige op ad min. Hun får også bryst igen inden midnat og en gang eller to mere om natten. Jeg registrerer det knapt nok da det foregår liggende.
Problem nr 2. om en måned altså når hun er 9 måneder og 1 uge gammel skal jeg 4 dage til møde i Berlin. Altså 3 nætter. Jeg tænker om jeg skal stoppe med at amme og så lade dagplejer og far passe hende eller om jeg skal tage hende med og så pakke veninden som kan passe hende om dagen, mens jeg er til konference?
Har egentlig tænkt at det er synd at stoppe amning samtidig med start i dagpleje men hvis det kan gøre at hun savner mig mindre......?
En masse tanker, har du et godt råd? Smilla er en dejlig, meget smilende og glad lille pige. Er ved at lære at kravle og spise brød og alt det der nu sker for sådan en lille størrelse.
Mange hilsner
Stina