Er der noget galt med mine bryster?

23. august 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Er der noget galt med mine bryster?

Hej Helen,

nu er der minsandten dukket endnu et spørgsmål op omkring amning :)

Vi er for et par dage siden gået igang med skemad. Vi havde tænkt at det skulle være en lille smagsprøve, men lillemanden ELSKER grød. Igår gik jeg så derfor i gang med mos - og det var også et hit. Han får derfor nu en halv til trekvart dl mos/grød to gange i døgnet.

Nu til mit spørgsmål: Lillemanden får to flasker MME ud over amning, og har gjort det i lang tid. Kan jeg mon erstatte flaskerne med grød/mos eller er det en dårlig ide. Det var en sundhedsplejerske, dog ikke min egen, der foreslog det. Han spiser en flaske om formiddagen og en flaske om aftenen. Han drikker mellem 60 og 130 ml MME.

Det ville jo være vildt smart hvis jeg kunne slippe for flaskerne, men på den anden side er jeg bange for at sulte ham (igen) uden at opdage det. Det ville nok være nemmere, hvis jeg vidste hvorfor det gik galt med amningen i starten. Jeg ...

Annonce

... ammede med 1.5 til 2 timers mellemrum døgnet rundt, og to sundhedsplejersker har set på ammeteknikken uden at kunne se nogle oplagte problemer, og alligevel tog han ikke på.

Jeg ammer faktisk kun fra det ene bryst, efter min søn afviste det andet. Der har altid været mindre mælk i højre side, og efter en slem forkølelse, hvor mælkeproduktionen faldt i en periode, afviste han helt det ene bryst. Han drak pludselig 5 store flasker, men efter en uge begyndte han at afvise dem igen, inklusive højre bryst. Men faktisk har det ikke givet mindre mælk, tværtimod gik han fra at drikke lidt over 200 ml MME om dagen til lidt under 200 ml MME om dagen.

Så jeg er bange for der er et eller andet "galt" med mine bryster, og jeg vitterligt ikke KAN producere nok mælk, selvom det jo skulle være en myte.

Så derfor er jeg i tvivl om jeg tør erstatte flaskerne med skemad. Hvad synes du?

Med venlig hilsen
den ammeudfordrede :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder