Brev:
Er der noget galt med mine bryster?
23. august 2011
Alder:
6 mdr.
Er der noget galt med mine bryster?
Hej Helen,
nu er der minsandten dukket endnu et spørgsmål op omkring amning :)
Vi er for et par dage siden gået igang med skemad. Vi havde tænkt at det skulle være en lille smagsprøve, men lillemanden ELSKER grød. Igår gik jeg så derfor i gang med mos - og det var også et hit. Han får derfor nu en halv til trekvart dl mos/grød to gange i døgnet.
Nu til mit spørgsmål: Lillemanden får to flasker MME ud over amning, og har gjort det i lang tid. Kan jeg mon erstatte flaskerne med grød/mos eller er det en dårlig ide. Det var en sundhedsplejerske, dog ikke min egen, der foreslog det. Han spiser en flaske om formiddagen og en flaske om aftenen. Han drikker mellem 60 og 130 ml MME.
Det ville jo være vildt smart hvis jeg kunne slippe for flaskerne, men på den anden side er jeg bange for at sulte ham (igen) uden at opdage det. Det ville nok være nemmere, hvis jeg vidste hvorfor det gik galt med amningen i starten. Jeg ammede med 1.5 til 2 timers mellemrum døgnet rundt, og to sundhedsplejersker har set på ammeteknikken uden at kunne se nogle oplagte problemer, og alligevel tog han ikke på.
Jeg ammer faktisk kun fra det ene bryst, efter min søn afviste det andet. Der har altid været mindre mælk i højre side, og efter en slem forkølelse, hvor mælkeproduktionen faldt i en periode, afviste han helt det ene bryst. Han drak pludselig 5 store flasker, men efter en uge begyndte han at afvise dem igen, inklusive højre bryst. Men faktisk har det ikke givet mindre mælk, tværtimod gik han fra at drikke lidt over 200 ml MME om dagen til lidt under 200 ml MME om dagen.
Så jeg er bange for der er et eller andet "galt" med mine bryster, og jeg vitterligt ikke KAN producere nok mælk, selvom det jo skulle være en myte.
Så derfor er jeg i tvivl om jeg tør erstatte flaskerne med skemad. Hvad synes du?
Med venlig hilsen
den ammeudfordrede :)