Brev:
Amning af 2 børn
17. august 2011
Alder:
10 mdr.
Amning af 2 børn
Hej Helen
Jeg vil gerne blive ved at amme vores datter en tid endnu, men vil samtidig gerne have et barn mere.
Da jeg i sin tid var til ammeforedrag fik vi at vide at mælken utroligt nok bliver tilpasset barnets udviklingstrin, hvad enten barnet fødes for tidligt eller senere end normalt. Og desuden ændres efterhånden som barnet bliver ældre og spiser mere.
Men hvordan virker det hvis man ammer et ældre barn og et spædbarn. Får spædbarnet så "forkert" mælk eller bliver mælken tilpasset det nye barn, så det ældre barn pludselig får mere af den fede mælk igen?
Hilsen