Brev:
Synkronisering af tvillinger
10. august 2011
Alder:
1 mdr.
Synkronisering af tvillinger
Hej igen.
Ja nu har jeg endnu et spørgsmål som jeg håber du kan vejlede mig med :)
Mht. øgning af mælkeproduktionen er der nu købt ammete, spændende om det hjælper og hvordan det smager. Jeg venter dog lige med at drikke det da der lige nu er mælk nok og de tager rigeligt på. Så meget så vi nu introducerer en sut. (De har taget 900 og 1100 g på, på 15 dage).
Men det jeg vil hører om nu er hvordan jeg kan begynde at forberede synkronisering af de små. Det eneste jeg egentlig gør nu er at jeg stereo ammer. Kan jeg overhovedet gøre noget nu? Jeg kan jo ikke tvinge dem til at sove eller noget. Lige nu virker det til at tvilling B har brug for mere søvn end tvilling A i dagstimerne, mens A er den der sover tungest om natten.
Vi står ikke op på noget bestemt tidspunkt, det eneste vi prøver at køre ind nu er at de efter morgen amningen lige ligger og fordøjer lidt inden vi går ind og skifter og pusler. Den anden ting vi forsøger at kører ind er efter amningen først på aftenen, det bliver de igen puslet og får nattøj på. Ellers er der ikke nogen rytme, men er også i tvivl om hvad jeg/vi kan gøre nu for det. Det er nok også fordi det er så svært mht. samvittigheden når der er to. Man vil jo gerne være der med det samme for dem begge, men det er svært hvis de begge er kede af det og gerne vil være i armene.
Med venlig hilsen
Tvillingemor