Synkronisering af tvillinger

10. august 2011

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Synkronisering af tvillinger

Hej igen.

Ja nu har jeg endnu et spørgsmål som jeg håber du kan vejlede mig med :)

Mht. øgning af mælkeproduktionen er der nu købt ammete, spændende om det hjælper og hvordan det smager. Jeg venter dog lige med at drikke det da der lige nu er mælk nok og de tager rigeligt på. Så meget så vi nu introducerer en sut. (De har taget 900 og 1100 g på, på 15 dage).

Men det jeg vil hører om nu er hvordan jeg kan begynde at forberede synkronisering af de små. Det eneste jeg egentlig gør nu er at jeg stereo ammer. Kan jeg overhovedet gøre noget nu? Jeg kan jo ikke tvinge dem til at sove eller noget. Lige nu virker det til at tvilling B har brug for mere søvn end tvilling A i ...

Annonce

... dagstimerne, mens A er den der sover tungest om natten.

Vi står ikke op på noget bestemt tidspunkt, det eneste vi prøver at køre ind nu er at de efter morgen amningen lige ligger og fordøjer lidt inden vi går ind og skifter og pusler. Den anden ting vi forsøger at kører ind er efter amningen først på aftenen, det bliver de igen puslet og får nattøj på. Ellers er der ikke nogen rytme, men er også i tvivl om hvad jeg/vi kan gøre nu for det. Det er nok også fordi det er så svært mht. samvittigheden når der er to. Man vil jo gerne være der med det samme for dem begge, men det er svært hvis de begge er kede af det og gerne vil være i armene.

Med venlig hilsen
Tvillingemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.